هیئات مذهبی نقش مهمی در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارند
کد خبر: 3653210
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مقدمی:

هیئات مذهبی نقش مهمی در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: هیئات‌ مذهبی نقشی مهم در تقویت فرهنگ دینی و عمومی جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز یکشنبه 23 مهر ماه در دیدار با مسئول هیئت قمر بنی هاشم (ع) این شهرستان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در جبهه فرهنگی باید ادامه دهنده راه عاشورا باشند، اظهار کرد: این تشکل‌های دینی وظیفه مهمی در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان دارند چرا که امروز شاکله اصلی هیئت‌ها و تشکل‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی باید با جذب جوانان، دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش برآب کنند.

حجت‌الاسلام مقدمی یادآور شد: مسئولان هیئات باید از طریق ارتقای معرفت دینی در هیئت‌های عزاداری و مذهبی تلاش کنند زمینه را در جهت برگزاری مراسم دینی و شرعی بر اساس الگوی دینی ساماندهی کنند زیرا این مناسبت‌های مذهبی بهترین فرصت برای معرفی ائمه اطهار(ع) به جهان است.

این مسئول تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی می‌بایست به ترویج و اشاعه فرهنگ بصیرت‌افزایی با تاسی از قیام اباعبدالله الحسین(ع) به‌ویژه در بین نسل جوان بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید به کلاس درس و دانشگاه تبدیل شود، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی ما هیئت‌ها و محافل مذهبی هستند، تاکید کرد: هیئت مذهبی محل آموزش دین و ارتقای تفکر انقلابی است.

captcha