کمپین سودانی‌ها برای بررسی وضعیت مراکز حفظ قرآن
کد خبر: 3653228
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

کمپین سودانی‌ها برای بررسی وضعیت مراکز حفظ قرآن

گروه بین‌الملل: فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی در سودان با راه‌اندازی کمپینی از دولت و سازمان‌های حمایت از کودکان این کشور خواستند که وضعیت مراکز و آموزشگاه‌های خصوصی حفظ قرآن را مورد بررسی قرار دهند.

درخواست بررسی وضعیت مراکز حفظ قرآن در سودانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»؛ در کشور آفریقایی سودان، مکتب‌خانه‌ها و آموزشگاه‌های قرآنی زیادی وجود دارد که اغلب آن‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند و در لهجه سودانی به آن‌‌ها «الخلوه» گفته می‌شود.

اما اخیرا خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که برخی مربیان از روش‌های خشونت‌آمیزی از جمله قفل و زنجیرزدن به پای کودکان برای آموزش حفظ قرآن استفاده می‌کنند که این مسئله از بین رفتن اعتماد و گرایش مردم به این مراکز سنتی آموزش قرآن را در پی داشته است.

در همین راستا، اخیرا یک قطعه کوتاه ویدئویی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن، یکی از قرآن‌آموزان مرکز آموزش حفظ قرآن منطقه «شرق النیل» سودان بر پاهای او حلقه و پابند آهنین بسته شده است.

کودکی که در این قطعه ویدئویی به تصویر کشیده شده، دو پابند آهنین بر پاهای او قرارداده شده که خود این کودک در این باره می‌گوید: «مربی این مرکز قرآنی، به درخواست دایی من، اقدام به بستن پابندها و زنجیرهای آهنین بر پای من کرد». 

وی با بیان این که کودکان دیگری نیز هستند که از این پابندهای آهنین که به «مکیة» معروف است، رنج می‌برند، از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن خود خبر داد که آثار آن همچنان بر بدن وی مشهود است/.

captcha