وجود 1600 روشندل در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3653240
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

وجود 1600 روشندل در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی در حوزه نابینایان و کم بینایان، یک‌هزار و 600 نفر است، که از این تعداد حدود 60 درصد را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌ نقل از پایگاه عصر هامون، امین الله هاشم‌زهی، معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی در حوزه نابینایان و کم بینایان، یک‌هزار و 600 نفر است، که از این تعداد حدود 60 درصد را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در حال حاضر تعدادی دانشجوی نابینا و کم بینا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، اما 3 درصد حق استخدامی نابینایان تا کنون محقق نشده است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان ضمن اشاره به حمایت‌های سازمان بهزیستی و کمیته مناسب سازی محیط ویژه معلولین در شهرداری، افزود: همکاران ما در انجمن نابینایان به صورت پویا، پیگیر خدمت رسانی به معلولین استان به خصوص نابینایان و کم بینایان در سطح استان سیستان و بلوچستان هستند.
هاشم‌زهی بهسازی معابر ویژه معلولین، ایجاد دسترسی به اماکن برای آن‌ها، تأمین وسایل از قبیل ویس رکوردر و ساعت گویا را از جمله حمایت‌ها و اقدامات کمیته مناسب سازی شهرداری و سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: ضمن تأمین این ملزومات و انجام اقدامات حمایتی از معلولین نابینا، آن دسته از این افراد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند به صورت رایگان با حمایت سازمان بهزیستی مشغول به تحصیل هستند که البته این مهم نیاز به حمایت از سوی مسئولان دارد.
captcha