کشته‌شدن 12 نیروی بسیج مردمی در کرکوک
کد خبر: 3653245
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
الجزیره مدعی شد؛

کشته‌شدن 12 نیروی بسیج مردمی در کرکوک

گروه بین‌الملل: پایگاه خبری «الجزیره» در خبری فوری به نقل از منابع پیشمرگه مدعی شد که 12 نفر از رزمندگان بسیج مردمی عراق در درگیری‌های منطقه «الصناعی» کرکوک کشته شدند.

کشته‌شدن 12 نفر از نیروهای جبهه مردمی عراق در درگیری‌های کرکوکبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة»؛ در حالی که هیچ یک از رسانه‌های عراقی این خبر را تأیید نکرده‌اند، پایگاه خبری «الجزیره» مدعی شد که 12 نفر از رزمندگان بسیج مردمی عراق در درگیری‌های منطقه «الصناعی» کرکوک کشته شدند.

پس از انتشار خبر درگیری‌ میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای مسلح عراق، یک افسر نظامی در نیروهای پیشمرگه اعلام کرد که در این درگیری، تبادل آتش توپخانه‌ای میان ارتش عراق و نیروهای کُرد صورت گرفت.

نیروهای پیشمرگه بامداد امروز دوشنبه (24 مهرماه) به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای بسیج مردمی عراق در حومه شهر «تازه» در جنوب کرکوک حمله کردند.

این در حالی است که حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق دستور آغاز عملیات کنترل نیروهای امنیتی این کشور بر کرکوک و چاه‌های نفتی این منطقه را صادر کرد. 

وی دستور داد تا جای ممکن از بروز درگیری خودداری و با پیشمرگه همکاری و از جان همه شهروندان عراقی ساکن در کرکوک محافظت کنند. حیدر العبادی در نطق تلویزیونی خود همچنین از همه ساکنان کرکوک خواست با نیروهای عراقی همکاری کنند.

تحریک استاندار برکنارشده کرکوک علیه نیروهای عراقی

از سوی دیگر، پایگاه خبری العالم گزارش داد که استاندار برکنار شده کرکوک اهالی این استان را به مسلح شدن در برابر نیروهای عراقی تحریک کرد.

به گزارش خبرنگار العالم در عراق با آغاز حرکت نیروهای دولت مرکزی به سوی کرکوک که در تصرف کردهاست، «نجم الدین کریم»، استاندار برکنار شده کرکوک از اهالی این استان خواست در برابر نیروهای عراقی مسلح شوند.

منابع عراقی گفته‌اند نیروهای دولت مرکزی در حال حرکت به سمت میادین نفتی و پایگاه هوایی «کی 1» در غرب کرکوک هستند.

این در حالی است که فرماندهی عملیات کرکوک، به کسانی که برای مقابله با نیروهای عراقی سلاح برداشته‌اند، هشدار داد/.

captcha