فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت با هدف احداث، مرمت و تجهیز مدارس
کد خبر: 3653256
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کشکولی خبرداد:

فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت با هدف احداث، مرمت و تجهیز مدارس

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه لرستان با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی لرستان، اظهارکرد: در این حوزه جامعه هدف ما آموزش و پرورش است و برنامه‌های مرمت و تجهیز و احداث چند باب مدرسه در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یک‌شنبه، 23 مهرماه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش لرستان به شکل‌گیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با هدف محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی و زیرساخت، فرهنگی تبلیغی، تعلیم و تربیت، اقتصادی و اشتغالزایی و سلامت کار خود را در پنج دهستان لرستان آغاز کرده است.
وی افزود: با توجه به گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه پیشرفت و آبادانی روستاها همیشه مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب بوده است از این‌رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نیت تحقق بخشیدن به مطالبات معظم‌له با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار خود را در دهستان‌های محروم استان‌های سراسر کشور آغاز کرده است.
رئیس  قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)  لرستان با بیان این‌که قرارگاه پیشرفت و آبادانی با توجه به ضریب محرومیتی که از سازمان برنامه بودجه گرفته شده دهستان‌های میربک جنوبی در نورآباد، دهستان شاهیوند در دوره‌چگنی، دهستان هومیان و ضرون در کوهدشت، دهستان کشور در منطقه پاپی و دهستان ذلقی در الیگودرز را جامعه هدف خود قرار داده و تلاش می‌کند تا با مطالعه جامع در این مناطق و پایش نیازمندی‌ها به عمران و آبادانی این دهستان‌ها مبادرت کند.
کشکولی سپاه را مولود انقلاب خواند و بر این نکته تاکید کرد که سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که احساس نیاز شود، ورود خواهد کرد و در خدمت به مردم، محرومین و انقلاب پیش‌قدم خواهد شد.
وی گفت: در هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها رسالت ما موازی‌کاری با دستگاه‌های دولتی نیست بلکه هدف ما پُر کردن خلأهایی است که در دهستان‌ها  مشاهده می‌شود.
فرمانده سپاه ابوالفضل لرستان بر هماهنگی و مشارکت با دستگاه‌های دولتی جهت محرومیت‌زدایی تاکید کرد و ادامه داد: عزم و اراده قرارگاه سازندگی رفع محرومیت، آبادانی و اشتغال در دهستان‌های پنج‌گانه است و از تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها هم استقبال می‌کنیم.
کشکولی در ادامه به تشکیل جلسات متعدد با مدیران ارشد استان اشاره کرد و افزود: برای هر دهستان 140میلیارد ریال اعتبار و خدمات در نظر گرفته شده است.
رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت اظهارکرد: در این حوزه جامعه هدف ما آموزش و پرورش است و برنامه‌های مرمت و تجهیز و احداث چند باب مدرسه در دستور کار است.
کشکولی به وظایف کارگروه فرهنگی و تبلیغی پرداخت و گفت: این کارگروه وظیفه دارد به ازای هر دهستان در پُرجمعیت‌ترین روستا یک روحانی را مستقر کند و در همین ارتباط روحانیونی شناسایی شده  و دوره توجیهی برای آنان برگزار شده است.
وی به ساخت خانه عالم برای این روحانیون اشاره کرد و افزود: این روحانیون در روستا مستقر خواهند شد و در همه حوزه‌ها ورود خواهند کرد و به عمران، آبادانی و فرهنگ‌سازی در روستا کمک خواهند کرد.
کشکولی با اشاره به حوزه اشتغال گفت: در هر روستا ظرفیت‌های آن از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی استخراج می‌شود و متناسب با آن طرح اشتغالزایی بررسی و مورد حمایت قرار می‌گیرد و در نهایت اجرایی می‌شود.
در ادامه این جلسه علیشاهی، قائم مقام قرارگاه پیشرفت و سازندگی و پورحسینی، مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداختند.
captcha