جذب 1.6میلیارد تومان مشارکت مردمی در سیستان و‌ بلوچستان
کد خبر: 3653274
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
با هدف کمک به نیازمندان محقق شد؛

جذب 1.6میلیارد تومان مشارکت مردمی در سیستان و‌ بلوچستان

گروه اجتماعی: رئیس اداره مالی و ذیحسابی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال‌جاری در بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای کمک به مددجویان و نیازمندان جذب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، سال جاری در بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای کمک به مددجویان و نیازمندان جذب شد.
محمدرضا اکبر زاده دلیر، رئیس اداره مالی و ذیحسابی کمیته امداد استان گفت: بودجه سال 96 کمیته امداد استان بر اساس ضوابط اجرایی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری و ضوابط اجرایی بودجه کل کشور و دیگر قوانین، مقررات و احکام برنامه ششم توسعه این نهاد تنظیم به تمام شهرستان های سطح استان اعلام شده است.
وی با اشاره به انجام عملیات مالی و حسابداری مرتبط با وصول منابع اعتباری، بودجه و درآمدهای حاصله مردمی در شش ماهه نخست سال جاری افزود: با همکاری حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات این نهاد پس از تخصیص اعتبارات استانی، برنامه های عملیاتی با استفاده از فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات برای ارایه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش هزینه ها، افزایش بازدهی و رضایت مددجویان انجام خواهد شد.
رئیس اداره مالی و ذیحسابی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبارات حوزه اداری و مالی متناسب با دو شاخص جمعیت مددجویی و ضریب محرومیت این استان توزیع می شود، گفت: سرفصل‌های تخصیص یافته بودجه به ادارات کمیته امداد شهرستان‌های این استان شامل بیمه عمر و حوادث، مشاوره و آموزش مهارت های زندگی، نگهداری دانش آموزان نیازمند در خوابگاه‌ها، تهیه و اجرای پروژه های عمرانی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت است.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 60 ضوابط و الزامات اجرایی بودجه سال جاری، حوزه اداری و مالی این نهاد نسبت به ثبت و هزینه کرد تمامی کمک های مردمی در سرفصل های صدقات، کمک های نقدی خیران برای صرف نیازمندان داخل استان اقدام می کند.
دلیر یادآور شد: منابع مردمی در کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف مانند صدقات، شوق زیارت، زکات واجب و مستحبی، جشن رمضان، طرح های اکرام ایتام،فلاح، محسنین و مفتاح الجنه جمع آوری و به صورت امن به اقشار بی بضاعت و مددجویان تحت حمایت می‌رسد.
رئیس اداره مالی و ذیحسابی کمیته امداد استان اعلام کرد: همچنین در طول سال نظارت های دقیق و بازدید های مستمر از ادارات شهرستان های این استان نسبت به رعایت دقیق و هماهنگ آیین نامه‌ها، بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی در اثربخشی خدمات و تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به نیازمندان به عمل می‌آید.
captcha