صدور 500 هزار ویزا برای زائران اربعین/ اربعین را جهانی می‌کنیم
کد خبر: 3653278
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

صدور 500 هزار ویزا برای زائران اربعین/ اربعین را جهانی می‌کنیم

گروه جامعه: سفیر عراق در ایران با اشاره به صدور 500 هزار ویزا برای زائران اربعین گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اربعین را جهانی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، راجح الموسوی، سفیر عراق در ایران در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی با اشاره به اینکه این مراسم یک جلسه تاریخی است گفت: ما جایگاه زیارت اربعین را برای جهان می‌دانیم.

وی از مسئولان ستاد اربعین ایران برای همکاری و اقداماتی که در این حوزه انجام داده‌اند تشکر کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند ما تلاش داریم اربعین را یک مراسم جهانی کنیم، اکنون منطقه چالش‌های بزرگی دارد و اجرای منظم مراسم اربعین جواب محکمی به کسانی است که می‌خواهند منطقه را تهدید کنند. این مناسبت سبب می‌شود دشمنان قبل از تهاجم به ما صدها بار فکر کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به شکل راهبردی و عمیق به این مناسبت فکر کنیم گفت: همه جهانیان می‌بینند که ما با پای برهنه و دست خالی به این مراسم می‌رویم و به دنبال جنگ و شورش نیستیم ما افتخار می‌کنیم که خادم زائران هستیم.

سفیر عراق در ایران با اشاره به راه اندازی 12 دفتر کنسولی موقت برای صدور ویزا گفت: این اقدام در روابط بین‌الملل بی‌نظیر است و این کار جایگاه برادران ایرانی را نزد ما نشان می‌دهد و می‌تواند جواب خوبی باشد به کسانی که در خصوص روابط ایران و عراق پرس و جو می‌کنند.

وی تصریح کرد: تهدیدهایی که دشمنان کرده‌اند تاثیر نداشته و سال به سال بر تعداد زائران اربعین اضافه می‌شود و این پیامی است به دشمنان است که به مقدسات ما توهین نکند. همان طور که رهبر معظم فرمودند اربعین یک معجزه است و حتما یک دست الهی در این مراسم است.

وی ادامه داد: ما برادران شما در عراق آماده هستیم خانه‌هایمان به رویتان باز کنیم دشمنان سعی کرده‌اند از طریق جنگ بین دو ملت جدایی ایجاد کنند اما مشاهده می‌کنیم که اکنون یک پیوند قوی بین دو ملت وجود دارد و این یک حکمت الهی است که ایران در جوار عراق است. دشمنان می‌دانند که ایران چه جایگاهی نزد ما دارد و به همین دلیل تلاش دارند ملت مسلمان را از منبع عزت که ایران است دور کنند، به همین دلیل تهمت تروریست را به ایران می‌زنند؛ ما باید ثابت کنیم متحد هستیم.

سفیر عراق در ایران خاطر نشان کرد: شبانه روز در دفاتر کنسولی کار کنید تا هر چقدر ویزا لازم است صادر شود. تاکنون 500 هزار ویزا اربعین صادر شده است و انتظار داریم امسال تعداد زائران ایرانی بیشتر و مراسم منظم‌تر برگزار شود.

سفیر عراق در ایران در پایان سخنانش گفت: ما با مسئولان ایرانی تصمیم گرفته‌ایم در هر ساعت شبانه روز که لازم باشد جلسه برگزار کنیم. امام حسین(ع) وحدت جهان اسلام را موجب خواهد شد.

captcha