مؤسسات قرآنی، فضای مجازی را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: 3653287
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

مؤسسات قرآنی، فضای مجازی را مورد توجه قرار دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه تسنیم نور ولایت گفت: مؤسسات قرآنی باید از شیوه‌های نوین آموزشی بهره برده و فضای مجازی را به عنوان میدانی برای فعالیت مورد توجه قرار دهند، در این صورت می‌توانند کارساز باشند.

مهری سجادی‌فر، مدیر مؤسسه تسنیم نور ولایت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان اینکه مؤسسات قرآنی قبلا در جذب افراد بسیار موفق بودند، اظهار کرد: در حال حاضر رویکردها تغییر یافته و استقبال از فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده، نسل جوان بیشتر دنبال تحصیل بوده و کمتر به فکر یادگیری قرآن است؛ از طرف دیگر فضای مجازی وقت زیادی از آنها می‌گیرد و در این فضا، تبلیغات کمی در رابطه با قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) وجود دارد.
وی بیان کرد: مؤسسات قرآنی مورد حمایت قرار نگرفته و بسیاری از آنها از جمله مؤسسه ما در حال تعطیلی هستند، کما اینکه تعداد کلاس‌ها و جلسات در مؤسسه ما بسیار کاهش یافته است. مؤسسات از عهده هزینه‌های مربوط به اجاره مکان و حق‌التدریس مربیان برنمی‌آیند، ضمن اینکه استقبال از فعالیت‌های قرآنی کم است و در هر کلاسی، 4 الی 5 قرآن‌آموز حضور دارند.
سجادی‌فر تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید از شیوه‌های نوین آموزشی بهره برده و فضای مجازی را به عنوان میدانی برای فعالیت مورد توجه قرار دهند، در این صورت می‌توانند کارساز باشند.
وی خاطرنشان کرد: مؤسسات قرآنی عموما آگاهی و اطلاعات کافی در خصوص شیوه‌ها و چگونگی جذب مخاطب ندارند و اگر به این سمت رو بیاورند، می‌توانند موفق باشند.
مدیر مؤسسه تسنیم نور ولایت گفت: در حال حاضر همه دنبال دریافت مدرک هستند. اگر به افراد گفته شود که در پایان یک کلاس یا دوره، مدرکی به آنها اعطا می‌شود، شاید در تصمیم آنها برای شرکت در آن دوره مؤثر باشد.
وی افزود: اگر متولیان امور قرآنی بستری را فراهم می‌کردند تا مؤسسات قرآنی بتوانند بهتر فعالیت کنند، برای مثال تسهیلاتی را به منظور خرید امکانات و تجهیزات برای مؤسسات در نظر می‌گرفتند، جای امیدواری و پیشرفت وجود داشت، ولی متأسفانه گوش کسی بدهکار نیست. مؤسسه ما تاکنون هیچ وام یا کمک هزینه‌ای دریافت نکرده است. اگر کلاسی برگزار کرده‌ایم و نمرات آن قابل توجه بوده، مبلغ بسیار مختصری که شاید یک سوم هزینه حق‌التدریس مربی هم نباشد، دریافت کرده‌ایم که نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد.
سجادی‌فر ادامه داد: مشکلات مالی در کنار کم‌لطفی و استقبال کمرنگ مردم از فعالیت‌های قرآنی، مؤسسات را نسبت به ادامه فعالیت خود دلسرد می‌کند.
وی اضافه کرد: خیرین قرآنی نیز در گوشه و کنار هستند، ولی مبالغ ناچیزی کمک می‌کنند که دردی را دوا نمی‌کند؛ حتی کسی حاضر نیست هزینه پذیرایی یک کلاس را متقبل شود، در صورتی که پذیرایی در کنار تدریس باعث لذت بیشتر قرآن‌آموزان می‌شود و ثواب زیادی نیز به همراه دارد.
captcha