شیخ جابری همدانی دارفانی را وداع گفت
کد خبر: 3653307
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

شیخ جابری همدانی دارفانی را وداع گفت

گروه اجتماعی: حجت الاسلام شیخ محمد جابری همدانی از علمای جلیل القدر استان همدان دارفانی را وداع گفت.

ناصر صفری، مسئول موسسه اندیشه راهبر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان با اظهار تاسف بیان کرد: رحلت عالم جلیل القدر حجت الاسلام شیخ محمد جابری همدانی را به همه مردم همدان، به ویژه علما و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض می‌کنم.
صفری تصریح کرد: این عالم برجسته از روستای عالم خیز عربلو بودند، تحصیلات خود را در نجف اشرف گذراندند و از شاگردان آیت الله خویی و مدتی هم‌درس آیت الله سیستانی بودند.
وی ادامه داد: با توجه به شناختی آیت الله سیستانی از ایشان داشتند او را به عنوان نماینده ویژه و تام الاختیار خود در همدان قرار داده بودند.
این پژوهشگر امور دینی ابراز کرد: این عالم همدانی عمر خود را در منبرهای درس و روضه ائمه اطهار علیها سلام و به ویژه سیدالشهدا (ع) گذراند چه در میان روستائیان به زبان ترکی و چه در میان اهل کسبه و بازاریان، هم‌چنین با اقامه نماز جماعت در مسجد حاج خداکرم  مورد لطف بازاریان بودند.
وی افزود: ایشان علی رغم کهولت سن و کسالتی که داشتند، هر روز در دفتر خود برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم حضور داشتند و با دقت و حوصله به امور آنها رسیدگی می‌کردند.
مسئول موسسه اندیشه راهبر با اشاره به کتاب تألیف این عالم خاطرنشان کرد: کتاب جامع الآثار از ایشان به یادگار مانده که شامل برخی داستان‌ها و کرامات اولیاء است.
وی با بیان اینکه بیش از یک کتاب حرف نو و تبیین نوین دینی از این عالم به جامانده است گفت: امیدواریم به همت خانواده ایشان برخی از بیانات و منبرهای ایشان جمع آوری شود.
وی در نهایت با اظهار تاسف و تسلیت این ضایعه اسفناک اذعان کرد: امیدواریم با حضور جوانان در حوزه‌های علمیه بتوان جای خالی چنین عالمی را پر کرد.
گفتنی است،مراسم تشییع پیکر این عالم همدانی سه شنبه ساعت ۹ از مقابل حوزه علمیه حضرت آیت الله آخوند تا میدان شهید مفتح برگزار می شود و پس از آن نیز ساعت ۹:۳۰ مردم روستای گراچقا  میزبان تشییع پیکر این عالم ربانی خواهند بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۴:۲۶
0
0
با سلام
این عالم بزرگوار از شاگردان ایت الله خوئی بودن
captcha