عبادت خدا موجب کرامت انسان می‌شود
کد خبر: 3653314
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
حجت‌الاسلام رضایی تهرانی:

عبادت خدا موجب کرامت انسان می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عبادت ما انسان‌ها سودی برای خدا ندارد، بیان کرد: عبادت خدا به انسان کرامت و شخصیت می‌بخشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی، سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات عبادت در زندگی انسان، اظهار کرد: خداوند هیچ نیازی به عبادت ما ندارد و تمام فواید و آثار عبادت متوجه خود انسان می‌شود.
وی اظهار کرد: عبادت باعث تقرب انسان به خداوند و پرورش صفات رحمانی در او می‌شود و برعکس ارتکاب گناه و معصیت باعث دوری انسان از خدا و گرفتار شدن در دام مشکلات خواهد شد. به طوری که در روایات آمده است که اگر حقیقت گناه برای انسان آشکار شود هرگز به سمت آن نخواهد رفت.
رضایی تهرانی با اشاره به خطبه 213 نهج‌البلاغه، بیان کرد: خداوند بی‌نیاز مطلق است و فقر وجودی ندارد، به همین خاطر نیازی به عبادت ما ندارد و عبادت ما منفعتی را متوجه خدا نمی‌کند و همچنین معصیت و گناه ما نیز به خدا ضرری نمی‌رساند.
وی افزود: در حدیثی قدسی آمده است که اگر انسان بداند که خداوند در هنگام عبادت و گفت‌وگو چقدر نسبت به بنده‌اش اشتیاق دارد در دم از خوشحالی جان می‌دهد. بنابراین شایسته است انسان با عبودیت خداوند و انجام دستورات الهی موجبات تقرب خود را به درگاه خداوند فراهم کند.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره و عنوان کرد: آن حضرت برای این دست به قیام زدند تا مسیر بندگی و عبادت را هموار کنند و انسان‌ها را در مسیر حق قرار دهند و ما را به خدا متصل کنند.
این کارشناس دینی اظهار کرد: ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم که «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی من با کسی که با شما در صلح و دوستی است، دوست هستم و با کسی هم که با شما در جنگ و ستیز است می‌جنگم.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با کسی در ستیز است که اهل گناه و معصیت خدا باشد. بنابراین، ما نیز باید مراقب باشیم با ارتکاب گناه در صف دشمنان آن حضرت قرار نگیریم.
مهناز امیریان
captcha