برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد در ارس
کد خبر: 3653341
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد در ارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهرماه جاری به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، امروز گفت: دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور از امروز 24 الی 28 مهرماه جاری به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود.
وی، رشد قابل توجه منطقه آزاد ارس در فعالیت‌های قرآنی را دلیل انتخاب این منطقه به عنوان میزبان دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، عنوان کرد.  
پورمعین، گفت: منطقه آزاد ارس بر اساس ارزیابی دبیرخانه مناطق آزاد کشور به عنوان میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شده است و بر اساس امتیازدهی‌های انجام گرفته، ارس یکی از مناطق برتر در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.  
وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات به مدت سه روز برگزار می‌شود و ارس افتخار میزبانی از برگزیده‌های قرآنی مناطق هفت گانه آزاد ایران و شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و قرآنی را خواهد داشت.  
پورمعین با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، گفت: این مسابقات با محوریت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد و هم افزایی و شناسایی افراد برتر در این رشته‌ها، برگزار می‌شود.  
وی افزود: ارتقای سطح علمی و آموزشی مناطق آزاد در زمینه علوم قرآنی و فعالیت‌های تکمیلی در این حوزه نیز مدنظر برگزارکنندگان مسابقات قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا با بین‌المللی کردن این مسابقات زمینه‌های حضور کشورهای همسایه مناطق آزاد را نیز در مسابقات قرآنی فراهم کنیم. 
دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، عنوان کرد: مسابقه دوخوانی، ابتکار و نوآوری این دوره از مسابقات است که با همخوانی دو نفر از قاریان قرآن انجام خواهد شد و در صورت موفقیت، این روش می‌تواند به جامعه قرآنی کشور ارائه شود.  
پورمعین تاکید کرد: در کنار مسابقات قرآنی، تلاش شده است که جامعه بومی منطقه آزاد ارس نیز از این برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شود و برگزاری محافل انس با قرآنی یکی از برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات است.  
وی گفت: علی فیضی به عنوان نابغه 12 ساله حفظ قرآن که هم زمان کل قرآن و نهج البلاغه را حفظ کرده است مهمان منطقه آزاد ارس خواهد بود و مردم دوستدار قرآن این منطقه می توانند در محافل انس با قرآن، از نزدیک با این نوجوان نابغه آشنا شوند.  
پورمعین، برگزاری این مسابقات را تاثیرگذار دانست و گفت: علاوه بر اینکه این مسابقات، رقابت سالمی را بین فعالین قرآنی مستقر در مناطق آزاد، فراهم می‌کند، باعث می‌شود که قرآن به عنوان عامل وحدت بخش بین مذاهب، منجر به وحدت شیعه و سنی شود.  

captcha