بهره‌گیری از قرائت قاریان محدود به ایام خاص نشود
کد خبر: 3653348
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

بهره‌گیری از قرائت قاریان محدود به ایام خاص نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر اول سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشور گفت: قرائت قرآن و بهره‌گیری از تلاوت قاریان به ایام و ماه‌های خاصی محدود نشود.

مهدی شالیکار، نفر اول سی و پنجمین دوره مسابقات  قرآنی دانش‌آموزان کشور  در  گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: فراگیری تخصصی قرآن را از دوران متوسطه اول در دارالقران الکریم شهرستان بابلسر آغاز کردم  و تا کنون در مسابقات استانی، کشوری شرکت کرده و حائز رتبه‌های مختلف شدم.
وی افزود: پدرم در شهرستان بابلسر کرسی تلاوت داشت و  شرکت در این جلسات انگیزه شد تا در این مسیر تلاش کنم.
نفر اول سی و پنجمین دوره مسابقات  قرآنی دانش‌آموزان کشور تصریح کرد: دوره آموزش عمومی را با استادم حبیب غفاری و به صورت حرفه‌ای در نزد استادم صادق سیاری تلمذ کردم.
وی درباره سبک تلاوت، افزود: از ابتدا به سبک عبدالباسط منشاوی قرائتم را آغاز کردم و با آشنایی با سبک‌های شعشاععی، مصطفی اسماعیل و غلوش در حال حاضر به بهره‌گیری از تجارب قاریان برجسته بین‌المللی، قرائت می‌کنم.
قرآن در آموزش و پرورش مکفی نیست
شالیکار  با بیان اینکه آموزش قرآن در آموزش و پرورش مکفی نیست، اظهار کرد: قرآن در پیشرفت تحصیلی بسیار اثرگذار بوده و در زندگی جهت‌دهنده است.

وی افزود: در حال حاضر مسابقات قرآن زیر 18 سال حذف شد و این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفت به نظر من آموزش و پرورش بستر لازم را برای برگزاری این مسابقات را ندارد و ممکن است در حد رفع  تکلیف انجام دهد.

این قاری قرآن گفت: مسابقات قرآن به نوعی شناسایی و اثبات استعدادها است و در حقیقت مسابقات علی رغم محاسنی که دارد معایبی بر آن مترتب است.
وی با اشاره به اینکه برخی معتقد به حذف مسابقات دارند، افزود: نظر من این است اگر قرار است مسابقات حذف شود باید راهی باشد تا در یک شرایط مناسب و عدالتمندی قاریان قرآن و استعدادهای جدید قرآنی شناسایی و استعدادهایشان شکوفا شود.
وی ادامه داد: چنانچه آسیب های مسابقات قرآن کاهش یابد و در نوع مدیریتی آن تغییراتی لحاظ شود می تواند جمعیت بیشتری از فعالان قرآنی را گرد هم آورد.

شالیکار اظهار کرد: جامعه قرآنی استان مازندران، حرفه‌ای است  و در حوزه قرآن افراد برجسته‌ای هستند و باید سیاستی اعمال شود که قرائت قرآن و بهره‌گیری از تلاوت قاریان به ایام و ماه‌های خاصی محدود نشود.

captcha