پایان‌نامه‌های برتر دانشگاه معارف قرآن اصفهان منتشر می‌شوند
کد خبر: 3653355
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

پایان‌نامه‌های برتر دانشگاه معارف قرآن اصفهان منتشر می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون پژوهشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهشی این دانشگاه شناسایی و انتشار پایان‌نامه‌های برتر دانشجویان می‌باشد که در این زمینه ملاک و معیار کاربردی بودن، علمی بودن و بنیادی بودن پایان‌ها است.

مرتضوی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های بنیادی، کاربردی و علمی جز سیاست‌ها و برنامه‌های این دانشگاه در زمینه پژوهش است.
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق، یکی از عمده فعالیت‌های اجرایی معاونت پژوهشی این دانشگاه در راستای افزایش سطع کیفی پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان است. 
معاون پژوهشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویان متناسب با رشته‌های این دانشگاه و در موضوعات قرآن و حدیث، کلام، فقه و حقوق، و میان‌رشته‌ای است.
مرتضوی از برگزاری جشنواره پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی در دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان خبرداد و گفت: این جشنواره با هدف تشویق و ترغیب دانشجویان به سمت نگارش پایان‌نامه‌های کاربردی در هفته پزوهش برگزار می‌شود که البته انتظار داریم بتوانیم در آینده نیز این جشنواره را به صورت گسترده در سطح کشوری برگزار کنیم.
وی ادامه داد: کاربردی بودن پایان‌نامه‌های دانشجویی بستگی به توانایی دانشجو و نوع موضوع انتخابی آن دارد. اما البته ما تاکید و الزام زیادی بر کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها نداریم، زیرا پژوهش‌های بنیادی نیز می‌توانند مبنایی برای پژوهش کاربردی در آینده باشند. 
وی افزود: دو سال است که انتشارات دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان راه‌انداری شده و اکنون این امکان برای ما وجود دارد که در سه سطح کتب درسی، کمک درسی و عمومی کتاب منتشر کنیم.
وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهشی این دانشگاه شناسایی و انتشار پایان‌نامه‌های برتر دانشجویان می‌باشد که در این زمینه ملاک و معیار اصلی کاربردی بودن، علمی بودن و بنیادی بودن پایان‌ها است.
captcha