مشارکت عضو هيئت‌ علمي دانشگاه اصفهان در انتشار دانشنامه معاصر قرآن‌ كريم
کد خبر: 3653374
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

مشارکت عضو هيئت‌ علمي دانشگاه اصفهان در انتشار دانشنامه معاصر قرآن‌ كريم

گروه معارف: محمد سلطاني رناني، عضو هيئت علمي گروه علوم قرآن و حديث دانشگاه اصفهان، با تدوين ۲۹ مدخل، از پديدآورندگان دانشنامه معاصر قرآن كريم است كه به سرپرستي علمي و سرويراستاري دكتر سيد سلمان صفوي و به واسطه آكادمي مطالعات ايراني لندن، در قم و لندن انتشار يافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از وب  دانشگاه اصفهان، و سايت خبري، uinews اين دانشنامه داراي ۷۱۹ مدخل، يك ميليون كلمه و۱۲۲۰صفحه قطع رحلي است.
 بيشتر مقالات مداخل بين ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ كلمه می‎باشد اين دانشنامه قرآني با نگاه تقريب مذاهبي تدوين شده و ويژگي اين دانشنامه نسبت به آثار مشابه آن است كه به روش كوئيك  رفرنس با رويكرد تاريخي و با توجه به نيازهاي فكري انسان معاصر، تقريب مذاهب اسلامي و دوره جهاني شدن با ارجاع به متون معتبر كلاسيك و معاصر تدوين شده است.
 بيشتر نويسندگان اين دانشنامه از محققان حوزه معارف قرآن و علوم مضاف قرآني وَ مسلمان هستند. برخي از اين محققان در  حوزه علميه قم، دانشگاه‌هاي ايران و برخي در دانشگاه‌هاي بريتانيا تحصيل كرده ‌اند. محمد سلطاني رناني، عضو هيئت‌علمي گروه علوم قرآن و حديث دانشگاه اصفهان، با تدوين ۲۹ مدخل از پديدآورندگان اين اثر است.
شايان ذكر است، دانشنامه معاصر قرآن به صورت چهار رنگ بر روي كاغذ پنجاه گرمي نخودي با جلد سخت به صورت اثري فاخر منتشر شده است. نام دانشنامه بوسيله سعيد نقاشيان از هنرمندان حوزه هنري خوشنويسي شده است و «بسم الله ارحمن الرحيم» اول كتاب اثر نگارگر اصفهاني، استاد رضا بدرالسما است. نماي اصلي طرح روي جلد اسمالله مدور دوره صفويه است كه اصل آن در بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي نگهداري مي‌شود.
captcha