قرآن در مسير تكامل بشر حركت می‌كند
کد خبر: 3653381
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

قرآن در مسير تكامل بشر حركت می‌كند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره مؤسسه مجمع قاریان تبریز، اظهار کرد: با توجه به رشد بشر كه دائما در مسير تكامل حركت می‌كند، قرآن مندرس نمی‌شود بلکه دائما نو و نوتر می‌شود و به عبارت ديگر، قرآن پا به پای مسير تكاملی كه بشر طی می‌كند در حال ظهور است.

حسین قربانی، استاد برجسته قرآن و رئیس هیئت مدیره مؤسسه مجمع قاریان تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به رشد بشر كه دائما در مسير تكامل حركت می‌كند، قرآن مندرس نمی‌شود بلکه دائما نوتر می‌شود و ما قرآن را دائما بيشتر می‌شناسيم، به عبارت ديگر، قرآن پا به پای مسير تكاملی كه بشر طی می‌كند درحال ظهور است.
وی افزود: كتاب‌های بشری اگر چه توسط نوابغ نوشته شده باشند، بالاخره کهنه و مندرس می‌شوند.
قربانی با اشاره به فرموده امام محمدباقر(ع) ادامه داد: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: زنده است و نمی‌ميرد به درستی كه قرآن جاری می شود همچنان كه شب و روز جاری می‌شود و همچنان جاری می‌شود که خورشيد و ماه و جاری می شود بر آخرين ما همانگونه که جاری می‌شود برای آنهايی كه زمان نزول قرآن بودند.
رییس هیئت مدیره مؤسسه مجمع قاریان تبریز یادآور شد: يكی از مفاهيم جاری بودن قرآن اين است که قرآن پويا است، يعنی حقايقی است كه مصاديقش تا قيامت وجود دارد.
وی افزود: اگر خدا به واسطه ظلم و بدی‌های مردم، مردم را مؤاخذه كند در زمين جنبده‌اي باقی نمی‌ماند حتی خداوند بسياری از اشتباهات ما را عفو می كند و چشم پوشی می‌كند.
قربانی قرآن را جاری دانست و تاکید کرد: قرآن جاری است چون فرمول است چون قانون است. مگر می‌شود از ريل خارج شد و به مقصد رسید؟!  اين ريل ثابت است حالا می‌خواهی سرعت را تند و یا کند كنی در هر صورت اين ريل تو را به مقصد می رساند اما اگر راه را عوض كردی به مقصد نمی‌رسی. قرآن صراط مستقيم و اقوم است. پس وقتی انسان به اين جهان نگاه می‌كند می‌بيند كاملا فرمولی و قانونمند است و حساب دارد جدا که " فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ” است و جدا جريان دارد پس اگر كسی اين معنی را دريافت كرد مطابق قرآن و درست زندگی میكند.

captcha