2 آبان؛ آغاز حرکت کاروان پیاده‌روی 40 هزارنفری اربعین حسینی از اهواز
کد خبر: 3653399
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

2 آبان؛ آغاز حرکت کاروان پیاده‌روی 40 هزارنفری اربعین حسینی از اهواز

گروه اجتماعی: حرکت کاروان پیاده‌روی 40 هزارنفری اربعین حسینی 2 آبان همزمان با 4 صفر از کوی ملاشیه اهواز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری ستاد مردمی بزرگ‌ترین کاروان پیاده‌روی اربعین اهواز «سفینة النجاة» پیش از ظهر امروز دوشنبه 24 مهرماه در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، امام جماعت مسجد نور کوی ملاشیه اهواز در این نشست با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «برای شهادت امام حسین(ع) در قلب‌های مؤمنین حرارتی است که هرگز خاموش نمی‌شود»، گفت: حرکت پیاده روی این کاروان اربعین حسینی در سال 94 از ملاشیه آغاز شد؛ پیش از آن نیز این حرکت با تعداد کمتری از سوی جوانان مؤمن عین‌دو و ملاشیه با پای پیاده به سمت کربلا آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه هدف این حرکت بزرگداشت نهضت امام حسین(ع) بوده، افزود: به دنبال آغاز این حرکت، شکل‌گیری یک کاروان پیاده‌روی حسینی از اهواز به سمت کربلا آغاز شد. در سال‌های اول 4هزار نفر از ملاشیه این حرکت را آغاز کردند و سال گذشته تعداد این کاروان پیاده روی به 10 هزار نفر رسید. جلسات متعددی جهت راه‌اندازی این کاروان امسال تشکیل شد و کمیته‌ای برای این حرکت حسینی شکل گرفت که شعار آن «یا لثارات‌الحسین» است.

حسینی ابراز امیدواری کرد: کاروان سفینه‌النجاه اهواز امسال با شرکت زائران مناطق مختلف اهواز به 40 هزار نفر برسد که نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند. در سال‌های نخست این حرکت متشکل از جوانان ملاشیه و عین دو بود؛ امسال مناطق متعددی به این کاروان خواهند پیوست؛ زائرانی از روستای حردان، شموس، ام‌الطمیر، عیاشیه و ... امسال این کاروان را همراهی می‌کنند. کوی ملاشیه روز 4 صفر همزمان با دوم آبان‌ماه میزبان این کاروان پیاده‌روی از روستاهای اطراف خواهد بود. در این روز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و برپایی یک مجلس حسینی، حرکت کاروان سفینه‌النجاه از ملاشیه آغاز می‌شود که از شبکه استانی خوزستان و شبکه الاهواز به صورت زنده پخش خواهد شد.

امام جماعت مسجد نور کوی ملاشیه اهواز گفت: در این حرکت حدود 30 روحانی این کاروان را همراهی می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام احمد سواری‌، دبیر کمیته کاروان سفینه‌النجاه گفت: حرکت‌های کمی در جهان هست که با تعداد کم شروع می‌شود و در مدت زمان کوتاهی به این تعداد عظیم برسد. کاروان سفینه‌النجاه از 20 نفر شروع شد اما اخلاص زائران حسینی در این کاروان امسال این حرکت را به 40 هزار زائر رسانده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حرکت هزاران زائر با شعار «یا لثارات‌الحسین» خواهیم بود، گفت: در سال‌های گذشته ملاشیه صرفاً گذرگاه این کاروان بود؛ اما امسال میزبان زوار مناطق مجاور خواهد بود. آغاز حرکت این کاروان پس از نماز ظهر و عصر روز دوم آبان برابر 4 صفر است و در روزهای پس از آن، زائران مناطق یکی پس از دیگری به این کاروان خواهند پیوست. زائران این کاروان از کوی ملاشیه، کریشان، شهرک رزمندگان، گلدشت،‌ کوی سادات، علوی، لشکرآباد، کوی انقلاب، مسیر الهایی و کوی سیاحی اهواز هستند. در ادامه مسیر به سمت چذابه زائران از شهرهای حمیدیه، کوت بنی‌نعیم،‌ ابوحمیظه، سوسنگرد، ‌بستان و چذابه به این کاروان ملحق می‌شوند که در مسیر طریق‌الحسین با ندای واحد بزرگ‌ترین کاروان پیاده‌روی اباعبدالله(ع) باشد.

سواری با بیان اینکه این حرکت با کمک‌های مردمی پشتیبانی می‌شود، گفت: زائران طی 4 روز حرکت به مرز چذابه خواهند رسید و در این شب‌ها در عین دو،‌ کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان بیتوته خواهند کرد. اهالی این شهرها و روستاها میزبانی از این زائران را به طور داوطلبانه عهده‌دار شدند.

دبیر کاروان سفینه النجاه با بیان اینکه وظیفه این کمیته صرفاً‌ ساماندهی این حرکت به سمت مقصد است، عنوان کرد: زائران باید پیش از آغاز حرکت کاروان نسبت به دریافت ویزا اقدام کرده باشند. برخی از افراد این کاروان صرفاً به اشتیاق زیارت امام حسین(ع) این کاروان را تا مرزها بدرقه می‌کنند. این کاروان تا مرزها به صورت دسته‌جمعی حرکت خواهند کرد و بعد از مرزها به سمت شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا چند گروه تقسیم خواهند شد.

iqnakhouzestan@

captcha