موضع‌گیری ترامپ در قبال ارکان حاکمیت ملی توهین به کل کشور تلقی می‌شود
کد خبر: 3653428
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

موضع‌گیری ترامپ در قبال ارکان حاکمیت ملی توهین به کل کشور تلقی می‌شود

گروه سیاسی: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كردستان گفت: موضع گيري كسي مثل رئيس جمهور آمريكا در قبال هر بخشي از اركان حاكميت ملي توهين و اتهام به كل كشور تلقي مي‌شود و جايگاه سپاه يا هر نهاد ديگري با اين اظهارات بي‌پايه خدشه دار نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان؛ بهرام نصراللهي‌زاده با اشاره به اظهارات اخير رييس جمهور آمريكا و مواضع ضد ايراني وي، گفت: اظهارات ترامپ بي اساس تر از آن است كه محل بحث و مناقشه قرار بگيرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يكي از نهادهاي رسمي اين كشور است.

وي افزود: موضع‌گيري كسي مثل رئيس جمهور آمريكا در قبال هر بخشي از اركان حاكميت ملي توهين و اتهام به كل كشور تلقي مي‌شود و جايگاه سپاه يا هر نهاد ديگري با اين اظهارات بي پايه خدشه دار نمي شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان بیان کرد: اظهارات ترامپ از اين زاويه قابل تحليل است كه سپاه پاسداران مانع از تسلط و سلطه مدنظر آمريكا بر منطقه خاورميانه و غرب آسيا شده است.

وي عنوان كرد: چون آمريكا با اين موانع برخورد كرده طبعاً بايد انتظار وارد كردن اتهامات بي پايه را از آنان داشت زيرا سپاه در دفاع از تماميت ارضي و تثبيت حاكميت ملي كشور نقش بي بديلي داشته و اين در حافظه تاريخي ملت ايران براي هميشه ماندگار است.

نصراللهي زاده بیان كرد: در بعد فرامرزي و حمايت از كشورها و دولت هاي قانوني نيز سپاه نقش موثر داشته است و خوابي را كه آمريكا و برخي رژيم هاي همكارش براي ايجاد تنش  و تحول در عراق و سوريه و همسايگي ايران ديده بودند بعد از نقش آفريني جدي سپاه، ناكام ماند.

وي با تأكيد بر اينكه امروز كشوري مثل امريكا يكي از موانع اصلي اجراي سياست‌هاي خويش را در غرب آسيا نهادي مثل سپاه قلمداد مي‌كند، گفت: به همين دليل آمريكا و هم پيمانانش اين هجمه ناجوانمردانه را عليه اين نهاد انقلابي، كارآمد و كم نظير خاورميانه شروع كرده و سپاه را هدف حملات لفظي كينه توزانه خويش قرار داده اند.

رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان گفت: هر ايراني كه به حاكميت ملي اعتقاد دارد بايد يكصدا از فرزندان ملت در نهاد انقلابي سپاه حمايت كند و با تمام وجود از سپاه دفاع و اظهارات ترامپ را محكوم كند.

وي در باب مساله حضور سپاه در دل مردم و در صحنه هاي داخلي گفت: يكي از ويژگي هاي اصلي سپاه پاسداران فعال بودن در عرصه هاي سازندگي، محروميت زدايي، آباداني داخل كشور و عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي بوده است.

نصراللهي‌زاده عنوان كرد: در دوران بعد از دفاع مقدس، سپاه در كنار ارتش و ديگر نهادها در سازندگي كشور به كمك دولت آمده و در حوزه محروميت زدايي و آباداني نقش بي بديل داشته است.

وی اعلام کرد: در استان كردستان طرح شهيد شوشتري در مناطق محروم توسط قرارگاه سازندگي سپاه در حال اجراست و امروز در محروميت زدايي از چهره استان كردستان سپاه ياور دولت است و جا دارد از همين تريبون قدردان خدمات اين نهاد خدمتگذار در استان باشم.

 رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان یادآور شد: مجموعه اين خدمات در حوزه داخلي و خارجي و آمادگي براي جانفشاني در همه عرصه ها باعث گرديده محبوبيت فرزندان ايثارگر ملت در اين نهاد ارزشمند روز به روز بيشتر شود.

captcha