دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری گشایش یافت
کد خبر: 3653449
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

گروه فرهنگی: دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری صبح امروز 24 مهرماه با حضور مسئولان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 24 مهرماه دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم علاقه‌مند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان افتتاح شد.
جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به حضور 420 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری باهدف عرضه کتاب‌های روز به مردم استان و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان برپاشده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 24 تا 29 مهرماه جاری و از ساعت 9 تا 12:30 صبح و 16 تا 21 بعدازظهر از علاقه‌مندان استقبال می‌کند، افزود: تمام کتب ارائه‌شده در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصد عرضه می‌شوند.
کارگران با بیان اینکه این نمایشگاه شامل 200 غرفه است، اظهار کرد: در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان 180 غرفه ناشران کشوری و 20 غرفه به ناشران استانی تعقل دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از عرضه 46 هزار و 943 عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه 173 ناشر مستقل، 175 ناشر نمایندگی، 42 ناشر فروش متمرکز و 30 ناشر استانی فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: میزان بن خرید اختصاص‌یافته به این نمایشگاه 550 میلیون تومان است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
کارگران میزان فروش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان را 9 میلیارد ریال خواند و آن را در بخش اقتصاد فرهنگی استان یک رکورد تلقی کرد.
وی از عرضه کتاب در 12 کتاب‌فروشی سراسر استان هم‌زمان با نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان علاوه بر عرضه کتب، فعالیت‌های جمعی شامل رونمایی از کتب جدید، کارگاه نویسندگی، کارگاه اقتصاد مقاومتی، نشست‌های ویژه محرم و ایستگاه نقاشی و سرگرمی نیز برگزار می‌شود.
کارگران با اشاره به چاپ 90 کتاب توسط نویسندگان استان طی سال گذشته، اظهار کرد: در زمینه چاپ کتاب استان پیشرفتی 50 درصدی را نسب به سال گذشته تجربه کرد.

captcha