ثمره تمسک به قرآن‌، زندگی بهتر است‌
کد خبر: 3653452
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

ثمره تمسک به قرآن‌، زندگی بهتر است‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: قرآن انسان را به بهترین مسیر زندگی هدایت می‌کند و ثمره تمسک به آن‌، زندگی بهتر است‌.

صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد:  قرآن انسان را به بهترین مسیر زندگی هدایت می‌کند و ثمره تمسک به آن‌، زندگی بهتر است‌.
وی، افزود: قرآن کریم کتاب هدایت همه انسان‌ها در همه اعصار و زمانه‌هاست؛ نه این که بگوییم مخصوص زمان خاص با انسان‌های خاصی باشد.
وی با استناد به آیه 4 سوره بقره بیان کرد: در این آیه می خوانیم: و آنان که ایمان آرند به آنچه به تو و آنچه به پیغمبران پیش از تو فرستاده شده و آنها خود به عالم آخرت یقین دارند.
بهروز با اشاره به صفات افراد پرهیزگار ادامه داد: ايمان به غيب دارند يعني آن چه پنهان است ايمان دارند، نماز  را به پا می‌دارند، از تمام نعمت‌ها و مواهبی كه خدا به آن‌ها روزی داده است انفاق مي‌كنند، متّقين به آن چه كه بر پيامبر(ص)  و آن چه بر پيغمبران قبل از ايشان نازل شده است، ايمان می‌آورند و درنهایت به روز رستاخيز يقين دارند.
این استاد دانشگاه از فرموده خدا در آیه89 سوره نحل گفت و  یادآور شد: در این آیه می خوانیم: و ما قرآن را که بیان‌کننده هر چیزی است و هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمانان است بر تو نازل کرده‌ایم.
بهروز تاکید کرد: قرآن کریم که کتاب سعادت بشر است‌، برای هدایت او به سیری نازل شده که در آن‌، تمام استعدادهای او، به فعلیّت می‌رسد و در نتیجه به زندگی برین می‌رسد، دنیا و دین و عقبای او را تأمین می‌کند.
captcha