لزوم نهادینه شدن الزامات فرهنگی
کد خبر: 3653453
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

لزوم نهادینه شدن الزامات فرهنگی

گروه فرهنگی: روزنامه پیام سپیدار در شماره روز دوشنبه خود مطلبی با عنوان لزوم نهادینه شدن الزامات فرهنگی را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، روزنامه پیام سپیدار این مطلب را به قلم «اکبر سلیم نژاد» در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: تلاش‌های اقتصادی و اجتماعی و دست یابی به اهداف مورد نظر در این زمینه، در پی نهادینه شدن الزامات فرهنگی در جامعه مثمر ثمر خواهد بود، ابعاد فرهنگ و تاثیر آن، بر خلاف بسیاری از باورها، به احداث مراکز آموزشی خلاصه نمی‌شود و تلاش‌های اقتصادی و اجتماعی زمانی می‌توانند شاهد مقصود را در آغوش بگیرند که الزامات مورد نظر آن‌ها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است»، به همین دلیل ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبردی و در یک کلام حرکتی جهادی باشد، تعبیری که از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد استفاده قرار گرفت و نهایتا سال 93 به آن نامگذاری شد، واقع این قضیه است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم‌تر نباشد، بی اهمیت تر از آن هم نیست.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: چنین راهبرد ویژه‌ای نیازمند طرح یک مختصات خاص برای فعالیت‌های فرهنگی است و بدون در نظر گرفتن نیازها و لوازم مورد نیاز برای فعالیت‌های فرهنگی، نمی توان به پایان مطلوب آن‌ها دل بست، فرهنگ ویژگی‌هایی دارد که باید آن را شناخت، در گام نخست باید توجه داشت که برای توفیق در فعالیت‌های فرهنگی به چه لوازمی نیاز داریم؟ از چه موانعی باید بگذریم و باید مراقب چه پرتگاه‌هایی باشیم.

captcha