انجمن اولیا و مربیان یکی از نهادهای تأثیرگذار در آموزش و پرورش جهان است
کد خبر: 3653459
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

انجمن اولیا و مربیان یکی از نهادهای تأثیرگذار در آموزش و پرورش جهان است

گروه اجتماعی: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش دنیا یکی از نهادهای تاثیرگذار محسوب می‌شود، افزود: این انجمن هر چقدر فعال و پویاتر باشد بر اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تحصیلی در مدارس تاثیرگذاری بهتر و بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فواد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج امروز،24 مهرماه در مراسم نمادین پیوند اولیا و مربیان استان کردستان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان برقرار کننده ارتباط بین این دو قشر است، گفت: انجمن اولیا و مربیان پیشینه ای 70 ساله در کشور ما دارد.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش دنیا یکی از نهادهای تاثیرگذار محسوب می‌شود، افزود: این انجمن هر چقدر فعال و پویاتر باشد بر اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و تحصیلی در مدارس تاثیرگذاری بهتر و بیشتری دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته، یکی از موفق‌ترین سال‌های تحصیلی این ناحیه بوده است، گفت: در دوره ابتدایی موفق به کسب رتبه اول استان و در دوره متوسطه اول هم در انواع رقابت هایی که در راستای سنجش سطح  آمادگی دانش آموزان برگزار شد رتبه های برتر استان و کشور را کسب کردیم.

حسینی با بیان اینکه در جشنواره خوارزمی تمام نمایندگان استان را دانش آموزان ناحیه یک سنندج تشکیل دادند، اضافه کرد: دبیرستان شهید نامدار مرادی از موفق‌ترین مدارس ما در عرصه مسابقات علمی، فرهنگی و آموزشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال از شروع سال وضعیت ما از لحاظ سرانه آموزشی مناسب تر از سال گذشته است، خاطرنشان کرد: پارسال 650 نفر دانش آموز در این دبیرستان مشغول به تحصیل بودند امسال با تمهیدات انجام شده به  266 نفر دانش آموز رساندیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اضافه کرد: این اقدام پیش زمینه مناسبی برای ارتقای شاخص های دانش آموزی است.

حسینی عنوان کرد: از والدین انتظار داریم با توجه به حساسیتی که فرزندان آنها در این سن دارند با مدرسه ارتباط خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بیش از 100 هزار واحد آموزشی کشور این انتخابات برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به آیین نامه‌ها و قوانین موجود انجمن اولیا و مربیان جزو تصمیم گیران آموزش و پروش محسوب می‌شوند و این امکان بی نظیری است که در این وازتخانه که گستره‌ترین تماس را با مردم دارد، ایجاد شده است.

captcha