تربیت به معنای واقعی وظیفه اولیاء است
کد خبر: 3653461
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

تربیت به معنای واقعی وظیفه اولیاء است

گروه اجتماعی: معاون پژوهش، برنامه ریزی نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما به دیدگاه‌ها و توانمندی اولیاء برای تربیت فرزندانمان نیازمند هستیم و در صورت استفاده از توانمندی اولیاء، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر پناهی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در دبیرستان دخترانه همدانیان اظهار کرد: یکی از واقعیت‌ها این است که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با حضور همه اقشار جامعه به وقوع پیوست و بساط رژیم فاسد برچیده شد.
وی افزود: از دیگر واقعیت‌ها این است که امام خمینی (ره) در تحول روحی مردم و جوانان نقش بسیار موثر بوده است.
پناهی بیان کرد: عنصر اولیاء از جمله عناصر زنده و پویایی هستند که از دوران گذشته تاکنون همچنان در تربیت فرزندان تاثیرگذار هستند.
وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی، اولیاء کنار گذاشته شدند و تربیت مذهبی، اخلاقی، هنری، فرهنگی دانش آموزان به معلمان پرورشی واگذار شد این در صورتی که تربیت به معنای واقعی وظیفه اولیاء است.
وی ادامه داد: امروز روز پیوند اولیا و مربیان است و هیچ راهی نداریم مگر اینکه از توانمندی اولیاء استفاده کنیم و در زمینه تربیت فرزندان دست استمداد را به سمت آنها بلند کنیم و به طور مستقیم با اولیاء ارتباط داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ما به دیدگاه‌های اولیاء برای تربیت فرزندانمان نیازمند هستیم و در صورت استفاده از توانمندی اولیاء، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: یکی از واقعیت‌ها این است که معلمان پرورشی به جای اولیای دانش آموزان قادر به ایفای نقش نیستند.
captcha