شرایط لازم برای استقرار رسانه‌ها در مهران برای ایام اربعین فراهم می‌شود
کد خبر: 3653467
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کلانتری خبر داد:

شرایط لازم برای استقرار رسانه‌ها در مهران برای ایام اربعین فراهم می‌شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه تعامل، همکاری و صمیمت خاص بین اصحاب رسانه استان در ایام اربعین حسینی برای انعکاس تلاش‌ها و پذیرایی شایسته مردم استان از زائران اربعین ستودنی است، گفت: تلاش می‌شود زمینه لازم برای اطلاع‌رسانی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام امروز در نشست هم‌اندیشی اربعین و رسانه با حضور سردبیر خبرگزاری شبستان و اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد: زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نسبت به سال‌های گذشته در طول این چند سال با تلاش‌های مسئولان دولت تدبیر و امید و همت مردم و تلاش‌های سپاه پاسداران توسعه ‌یافته است .
وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران در همه بخش‌ها در ایام اربعین حسینی فعال بوده است، افزود: با توجه به لزوم اطلاع رسانی دقیق در ایام اربعین حسینی می‌طلبد که با هماهنگی لازم، خانه مطبوعات استان مستقر و اداره ارشاد اسلامی شهرستان مهران به سیستم‌های مورد نیاز مجهز خواهد شد و تلاش می‌شود که یک جایگاهی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران در نظر گرفته شود .
کلانتری با بیان اینکه تعامل، همکاری و صمیمت خاص بین اصحاب رسانه استان در ایام اربعین حسینی برای انعکاس تلاش‌ها و پذیرایی شایسته مردم استان از زائران اربعین ستودنی است، تصریح کرد: تلاش می‌شود زمینه لازم برای کار اطلاع‌رسانی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان فراهم شود .
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: مرز بین‌المللی مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است و مردم ایران اسلامی مهران را برای تردد به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که این امر بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که رفاه و رضایت‌مندی بیشتری برای زوار حسینی فراهم شود .
وی با اشاره به اینکه نزدیکی و امنیت مرز بین‌المللی مهران از عوامل مهم انتخاب این مرز از سوی مردم برای تردد به کشور عراق است، گفت: شهر 20 هزار نفری مهران در سال گذشته در یک روز شاهد تردد حضور 200 هزار نفر از مرز مهران بود و این امر نشان ‌دهنده ارائه خدمات بسیار خوب مردم و مسئولان استان در راستای تردد زوار حسینی است .
کلانتری با بیان اینکه تلاش بر این است که داستان زیرساخت‌های استان ایلام و مرز مهران تا پایان سال آینده تمام شود، عنوان کرد: در پارکینگ برکت یک بازارچه راه‌اندازی می‌شود و در کنار این بازارچه امکاناتی از جمله اسکان موقت، بیمارستان صحرایی، موکب‌های پذیرایی و دیگر امکانات در نظر گرفته ‌شده تا زائران در مسیر برگشت بتوانند استراحت کوتاهی نیز داشته باشند .
کلانتری در پایان اضافه کرد: موضوع اقتصاد اربعین موضوعی است که مورد توجه است و لازم است فرهنگ‌سازی مناسب در راستای ارائه خدمات مناسب به زوار حسینی با قیمت مناسب نهادینه شود.
captcha