فضای دانشگاه باید روح‌افزای فعالیت‌های دینی و قرآنی باشد
کد خبر: 3653472
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

فضای دانشگاه باید روح‌افزای فعالیت‌های دینی و قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از استوانه‌های سترگ علمی نظام است، گفت: صرفا ارائه علوم دینی تمام کار نیست، بلکه فضای دانشگاه باید به صورت یک معبد، روح‌افزای فعالیت‌های دینی، قرآنی و انسان‌ساز باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مشهد، برگزیدگان بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور به همراه مدیران فرهنگی استانی این دانشگاه با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز، 24 مهرماه در دفتر امام جمعه مشهد دیدار کردند.
در این نشست که با حضور کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، مدیران سازمانی و محمدعلی داوریار، رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد، آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم مشهد گفت: دانشگاه پیام نور از استوانه‌های سترگ علمی کشور است و پهنه عظیم دانشگاه پیام نور، عظمت فکری انقلاب و امام ما را به دنیا نشان می دهد که این مهم با توجه به توسعه علمی و جذب دانشجویان فعال علمی و فرهنگی در این دانشگاه به‌وجود آمده است.
وی با اشاره به سرآمدی فرهنگی دانشگاه پیام نور افزود: از طرفی ویژگی های فرهنگی موجود در دانشگاه پیام نور، این دانشگاه را به عنوان نقطه علم آفرین و فرهنگ‌ساز انقلاب معرفی می کند و مظاهر دینی و آموزشی اسلامی بسیاری در این دانشگاه وجود دارد که در عرصه آکادمیک کشور نشان می‌دهد این دانشگاه، میدان جولان فعالیت فرهنگی اسلام و انقلابی است.
فضای دانشگاه باید روح‌افزای فعالیت‌های دینی، قرآنی و انسان‌ساز باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری این قبیل همایش‌ها، تثبیت‌کننده شخصیت دینی این دانشگاه است و نکته مهم این است که صرفا ارائه علوم دینی تمام کار نیست، بلکه فضای دانشگاه باید به صورت یک معبد، روح‌افزای فعالیت های دینی، قرآنی و انسان ساز باشد.
آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله سکولارسازی علم از زمان رضاشاه در برابر حوزه علمیه مطرح شد و تلاشش حذف دین بود، عنوان کرد: قرآن و توسعه فعالیت‌های قرآنی یک نماد است، گرچه هنر قرآن، هنر بسیار ارزشمندی است که پیامبر(ص) با جاذبه آیات قرآن به عنوان معجزه پیغمبری توانستند گسترش اسلام و وحدانیت را انجام دهند اما قرآن را باید هم در کانون هنر و هم در کنار علم قرار داد و این‌ها نماد است برای اینکه اساس رفتار، فرهنگ و علم در دانشگاه با محوریت دین باشد زیرا امروز دشمن شدیدترین هجمه ها را برای دین زدایی از دانشگاه به‌وجود آورده است.
در ابتدای این نشست کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به بیان گزارشی از وضعیت فرهنگی دانشگاه پیام نور و استان خراسان رضوی پرداخت.
وی افزود: دانشگاه پیام نور با ۷۰۰ هزار دانشجو در سطح کشور بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است که فعالیت های فرهنگی خصوصا در زمینه قرآنی از اهم ماموریت های این دانشگاه است.
نجفی افزود: در جهت تعمیق فرهنگ قرآنی، درس حفظ جزء سی ام قرآن کریم در دانشگاه پیام نور بدون پرداخت شهریه و با تأثیر مثبت در معدل برگزار می شود.
فضای دانشگاه باید روح‌افزای فعالیت‌های دینی، قرآنی و انسان‌ساز باشد
وی با تشکر از زحمات محمدعلی داوریار، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اضافه کرد: در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ دانشجوی حافظ قرآن کریم مشغول به تحصیل هستند و بر اساس ارزیابی ها در دوره مدیریت جدید این استان، فعالیت های فرهنگی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
نجفی بیان کرد: برگزاری کنگره دانشجویان شهید مدافع حرم، همایش ملی عفاف و حجاب، همایش ملی نماز و ولایت بخشی از اقدامات فرهنگی دانشگاه پیام نور و استان به شمار می رود.
گفتنی است، در پایان این نشست بیانیه دانشگاهیان دانشگاه پیام نور در محکومیت سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا قرائت شد.
captcha