برگزاری هفتمین کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در اردبیل
کد خبر: 3653482
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

برگزاری هفتمین کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در اردبیل

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: هفتمین کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در شمالغرب کشور ۹ آبان‌ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل امروز 24مهرماه در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هفتمین کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در شمالغرب کشور ۹ آبان‌ماه در اردبیل برگزار می شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین آثار به ترتیب از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، ارومیه ارسال شده است، یادآور شد: 70 درصد این آثار بصورت اینترنتی و مابقی بصورت دستی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. 
به گفته ستوده در بین آثار ارسالی 174 مورد شعر عاشورایی، 100 اثر کودک و نوجوان، 120 اثر در بخش شعر کلاسیک، 105 اثر مرثیه و 82 اثر مناجات و 91 اثر در بخش شعر آزاد به دبیرخانه ارسال شده است. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد:  هفتمین کنگره شعر عاشورایی شمالغرب کشور با عنوان فلسفه آزادگی آزاد عاشورایی و دفاع مقدس انجام می شود بطوریکه از دهم خرداد ماه امسال فعالیت‌های تبلیغاتی آن در شبکه‌های مجازی و سایت‌های خبری آغاز شده بود. 
وی از برگزاری کارگاه آموزشی مدیران تبلیغات اسلامی شمالغرب کشور در اردبیل خبرداد و گفت: کارگروه سازمان تبلیغات اسلامی شمالغرب کشور که دبیری آن برعهده مدیریت استان اردبیل است بطوریکه این برنامه را با هدف آموزش نکات و موارد لازم در راستای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های سازمان برگزار خواهد کرد. 
  به گفته وی آموزشی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی شمالغرب کشور با حضور مدیران ۶ استان از تاریخ ۳۰ آبان تا ۳ آذر ماه در اردبیل برگزار خواهد شد. 
 وی با اشاره به تشکلها و سازمانهای زیر مجموعه سازمان تبلغات اسلامی استان، گفت: بیش از 70 برنامه بزرگ برای استقبال از ماه محرم در استان برگزار شده بطوریکه تمامی این برنامه‌ها با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با نام تشکل‌های مردمی به انجام شده است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در حال حاضر یک هزار و 500 مداح، 850 روحانی نماز جماعت، یک هزار و 340 هیئت مذهبی و 400 موسسه و خانه قرآنی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند. 
ستوده به فعالیت  20 مورد کانون فرهنگی و تبلیغی نیز توسط سازمان‌های مردم‌نهاد فعال اشاره کرد وگفت: در سطح استان یک هزار و 500 مداح، 850 روحانی نماز جماعت، یک هزار و 340 هیئت مذهبی و 400 موسسه و خانه قرآنی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
captcha