ارسال 450 اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا
کد خبر: 3653485
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

ارسال 450 اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در مجموع بیش از 450 اثر شعر در دو بخش شعر کلاسیک و شعر نو به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا ارسال ‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام ‌و المسلیمن علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: 150 نفر از شاعران جوان و عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این سوگواره شرکت کرده‌اند، افزود: در مجموع شاعرانی جوان از 25 استان کشور در این سوگواره شرکت کرده‌اند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام آخرین ‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا فردا، 25 مهرماه سال جاری است، اضافه کرد: محورهای این سوگواره در دو قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی ازجمله لری، لکی و کردی است .
چراغی‌پور با بیان اینکه کار داوری آثار ارسالی در تاریخ ٥ آبان و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در ١٠ آبان سال جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در سال جاری تنها در رشته شعر (نو و کلاسیک) برگزار می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: آشنایی بیش ‌از پیش با معارف و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، شناسایی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر آیینی، حضور پر نشاط اعضای کانون‌های در فعالیت‌ها و عرصه‌های ادبی و هنری کشور و کشف استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های مساجد از اهداف برگزاری این سوگواره است.
captcha