هفته پیوند اولیا و مربیان؛ فرصتی برای تعامل بیشتر
کد خبر: 3653491
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

هفته پیوند اولیا و مربیان؛ فرصتی برای تعامل بیشتر

گروه اجتماعی: رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مناسبی است تا تعامل و ارتباط بین خانواده‌ها و مدیران و مربیان مدارس بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، اصغر ابراهیمی، با اشاره به آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به‌شمار می‌آیند که در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش کودکان جامعه قرار دارند و مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی، هماهنگی و هم‌سویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.
این مسئول ادامه داد: هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهد داشت و باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست و برنامه‌هایی که آموزش و پرورش طراحی و به اجرا درمی‌آورد، در این دو کانون بر اساس یک سیاست، یک بینش و یک هدف دنبال شود.
وی با بیان اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان از 24 مهرماه آغاز و تا 30 مهر ادامه دارد، افزود: در این هفته مدارس برنامه‌های متنوعی را با محوریت موضوعاتی که برای هر کدام از این روزها انتخاب می‌شود، برگزار می‌کند که اولیا و مربیان و مدرسه حسینی، اولیا و مربیان و سند تحول بنیادین، اولیا و مربیان و سلامت جسم و روان، اولیا و مربیان و فضای مجازی و ...، از جمله عناوینی است که برای روزهای هفته پیوند اولیا و مربیان انتخاب شده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا تعامل و ارتباط بین خانواده‌ها و مدیران و مربیان مدارس بیشتر شود و هر چه این ارتباط بین این دو نهاد تربیتی بیشتر شود، منافع آن بیشتر متوجه دانش‌آموزان می‌شود.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان با اشاره به مجله پیوند، یادآور شد: در حال حاضر 3000 اولیا در زنجان مشترک مجله پیوند هستند که در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مشترکان و ارتباط آنان با مدارس هستیم.
captcha