حمله فیل های وحشی به اردوگاه آوارگان روهینگیا/ چهار کشته
کد خبر: 3653500
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

حمله فیل های وحشی به اردوگاه آوارگان روهینگیا/ چهار کشته

حمله فیل های وحشی به اردوگاه مسلمانان روهینگیا که برای نجات جان خود از میانمار به بنگلادش مهاجرت کرده اند باعث کشته شدن چهار عضو یک خانواده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ایرنا، بر اثر حمله این فیل های وحشی به گروهی از روهینگیایی ها که در اردوگاه شهر 'یوخیا' در مرز میانمار و بنگلادش درخواب بودند، یک زن و سه فرزند وی جان خود را از دست دادند.
'محمد علی کبیر' از مقامات منطقه ای بیان کرد که چهار نفر دیگر از جمله شوهر این زن نیز بر اثر حمله فیل ها زخمی شدند.
بسیاری از ساکنان این اردوگاه پس از شنیدن حمله فیل ها به نقاط امن فرار کردند.
به گفته برخی از مقامات رسمی، اردوگاه جدید روهینگیا در صحرا و در مکانی ساخته شده است که پیش از این گزارش هایی از حضور فیل های وحشی در آن ارائه شده بود.
حدود 500 هزار روهینگیایی که یک اقلیت مسلمان محسوب می شود، در هفته های گذشته به دلیل حملات نیروهای نظامی میانمار مجبور به ترک کشور خود و عزیمت به بنگلادش شده اند.
بر اثر این درگیری ها که از ماه اوت سال جاری آغاز شده، علاوه بر صدها نفر کشته و بیش از 500 هزار آواره، خانه های بسیاری در آتش سوخت و روستاهای زیادی نیز تخریب شد.
سازمان ملل خشونت های اخیر میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را 'پاکسازی نژادی' عنوان کرده، اما با این وجود اقدامات خاصی از طرف دولت میانمار و یا سازمان های بین المللی به منظور پایان دادن به این خشونت ها انجام نشده است.
دولت میانمار با محروم کردن روهینگیایی ها از حقوق شهروندی، محدودیت های زیادی بر آنها اعمال کرده و آنگونه که گفته می شود اکنون نیز با اقداماتی از قبیل کاشت مین در مرزهای بین این کشور و بنگلادش راه بازگشت مهاجران را بسته است.
captcha