برپایی موکب اربعین اوقاف زنجان در ورودی شهر سامراء
کد خبر: 3653505
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

برپایی موکب اربعین اوقاف زنجان در ورودی شهر سامراء

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه موکب اداره‌کل اوقاف زنجان هم با همکاری حسینیه اعظم زنجان در ورودی شهر سامراء و قبل از گیت ورودی حرم مستقر خواهد شد، گفت: در این موکب 60 نفر خادم به زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام جعفر جنتی  اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌ریزی لازم برای مراسم اربعین حسینی را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال 9 موکب اربعین سازمان اوقاف در عراق به منظور پذیرایی از زائران دایر خواهد شد، تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته، امسال استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان در شهر سامراء و در جوار حرم امامین عسکریین موکب برپا می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه موکب اداره‌کل اوقاف زنجان هم با همکاری حسینیه اعظم زنجان در ورودی شهر سامراء و قبل از گیت ورودی حرم مستقر خواهد شد، اضافه کرد: در این موکب 60 نفر خادم به زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.
جنتی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی صورت گرفته امسال روزانه 15 هزار وعده غذا تهیه و در بین زائران توزیع خواهد شد، افزود: در واقع در مدت زمان حضور اداره کل اوقاف استان زنجان در موکب اربعین در بازه زمانی پنجم ماه صفر تا 25 همین ماه نزدیک به 300 هزار وعده غذایی بین زائران توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این موکب به طور سه شیفت صبح، عصر، شب و به طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، اسکان، صبحانه، نهار، شام و بسته‌های فرهنگی، میوه، چای و بسته‌های غذایی آماده از جمله خدماتی است که در این موکب ارائه خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در قالب این ستاد در کنار امکانات رفاهی و خدماتی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی نیز اجرایی خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم، خدمات این موکب بهتر از سنوات گذشته ارائه شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم نیز انجام شده است.
جنتی با بیان اینکه همزمان با برنامه‌های موکب اربعین در خود استان نیز برنامه‌های مناسبتی این ایام اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: ترویج سیره امام حسین (ع) و تبیین وقایع عاشورا از جمله اهدافی است که در اجرای طرح بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم و صفر دنبال می‌شود.
captcha