13 سمینار آموزشی با رویکرد آسیب اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود
کد خبر: 3653517
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
فتج آبادی:

13 سمینار آموزشی با رویکرد آسیب اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: 13 سمینار آموزشی با رویکرد «فضای مجازی فرصت‌ها آری، تهدیدها هرگز» در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ اراک برگزار می‌شود.

غلامرضا فتح‌ آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: سند کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی تأثیرگذار در نظم دهی به فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انسجام در برنامه‌ها و تاثیرگذاری در کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی استان بوده است.
وی ادامه داد: در راستای این سند و برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است برای کلیه طرح‌ها و پروژه‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی تدوین کند بر همین اساس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی کشور در بحث برگزاری نمایشگاه‌ها پیوست اجتماعی را مد نظر قرار داد و در استان مرکزی به دنبال تصویب کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری از این پس برای تمام نمایشگاه‌هایی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک برگزار خواهند شد پیوست اجتماعی تعریف می‌شود.
فتح آبادی گفت: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی حوزه اجتماعی و فرهنگی در نمایشگاه‌ها غرفه خواهند داشت و دستاوردهای خود را در بحث‌های آموزشی، پیشگیری و... ارائه می‌دهند، تمام غرفه‌ها باید رنگ و بوی اجتماعی داشته باشد و منشورهای اخلاقی را دنبال کنند. بسیاری از موارد هم در قالب بسته اجرایی بزودی به برگزار کنندگان نمایشگاه ابلاغ خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ از امروز 24 مهرماه آغاز و تا 28 مهر ادامه دارد بصورت آزمایشگاهی کارگاه‌هایی با رویکرد «فضای مجازی فرصت‌ها آری، تهدیدها هرگز» در کنار این نمایشگاه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه 13 کارگاه آموزشی به عنوان پیوست اجتماعی پیش‌بینی شده و قرار است این آموزش‌ها در ابعاد مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.
فتح آبادی در پایان بیان کرد: پلیس فتا، قوه قضائیه،علوم پزشکی اراک، اداره‌کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان مرکزی و... در این برنامه مشارکت دارند و برای تمام شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها مدرک صادر می‌شود.
گفتنی است سمینارهای آموزشی نمایشگاه الکامپ بر اساس جدول زمانبندی زیر برگزار می‌شود.
13 سمینار آموزشی با رویکرد آسیب اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود
captcha