یگان ویژه تولید محتوای فضای مجازی راه‌اندازی شود/ انتقاد از غیبت برخی از مدیران شیراز در نماز جماعت
کد خبر: 3653520
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
سقاچی:

یگان ویژه تولید محتوای فضای مجازی راه‌اندازی شود/ انتقاد از غیبت برخی از مدیران شیراز در نماز جماعت

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به فعالیت یگان 8200 اسرائیل علیه شیعه، خواستار راه‌اندازی یگان ویژه تولید محتوای فضای مجازی در همه شهرها شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 24 مهرماه در اجلاس «نماز و فضای مجازی» كه در شهرستان سپیدان برگزار شد با بیان اینكه بسیاری از افراد در دنیا دچار نگرانی و اضطراب و افسردگی هستند، گفت: برای رفع این معضل باید علل این مسئله موشکافی شود.
وی با بیان اینكه خدای متعال دردها را بیان کرده و دارو را نیز مشخص کرده است، افزود: در جهانی که 214 شبکه شبانه‌روزی ضد شیعه در حال پخش برنامه هستند و یگان ویژه 8200 اسرائیل دارای 350 متخصصف مبتکر و خلاق با چک سفید امضا به خدمت گرفته شده‌اند تا علیه ایران و اسلام و شیعه شبهه افکنی کنند، حتی اخیراً مبلغین وهابی مموری 8 گیگی به شیعیان می‌دهند كه سراسر شبهه و کتاب و مقاله و مطلب ضد اسلام و تشیع در آن است، باید به فكر راهكارهای مقابله با این هجمه‌ها باشیم لذا لازم است كه ما نیز یگان ویژه تولید محتوای فضای مجازی راه‌اندازی كنیم.
سقاچی بیان كرد: فضای مجازی یک فضای حقیقی است که حتی در اتاق خواب هم نفوذ کرده است و دیگر ترس و واهمه‌ای از ماهواره نیست چون جای خود را به تلفن همراه داده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس یادآور شد: 380 شبکه به پخش موسیقی مبتذل مشغول شده‌اند، 15 شبکه مد را ترویج می‌کنند، 211 شبکه تولید و پخش برنامه کودک را برعهده دارند و پخش پرده همه این‌ها با اسرائیل است که نمونه آن‌ها کارتون پرطرفدار حاج زنبور عسل است که همه دیده‌اند و در 845 قسمت 20 دقیقه‌ای تنظیم شده که در سراسر آن به‌دنبال مادر خود است، حرفی که اسرائیلی‌ها می‌زنند و می‌گویند: ارض موعود مادر ماست و طرح تسلط بر نیل تا فرات را مطرح می‌کنند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به آیات «... إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ...؛ ... اگر خدا را یارى كنید یاریتان مى ‏كند...» (آیه 7 سوره محمد) و « فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ...؛ پس مرا یاد كنید [تا] شما را یاد كنم ...» (آیه 152 سوره بقره) گفت: خداوند متعال به شیعه چک سفید امضا نداده که همه جا او را بدون هیچ زحمتی پیروز میدان کند و این تغییر معادلات جهانی تاکنون نیز به برکت ولایت فقیه بوده است.
وی افزود: فضای مجازی یک مهمان ناخوانده است که ناگهانی وارد منازل ما شد و در بطن جامعه و خانواده‌های ما نفوذ کرده است و اگر نتوانیم آن را خوب هدایت و پشتیبانی کنیم، یکی از نتیجه‌های آن می‌شود افزایش 75 درصدی طلاق‌های توافقی و 82 درصد طلاق‌های غیر توافقی!
سقاچی همچنین یادآور شد:‌قرآن کریم می‌فرماید: «... إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ...؛ ... نماز از كار زشت و ناپسند باز مى دارد...» (آیه 45 سوره عنكبوت) به اندازه‌ای نماز بازدارندگی دارد که به نماز اهمیت بدهیم. در روایت است که امام رضا(ع) در حین نوشتن نامه با شنیدن صدای اذان، قلم را انداخت؛ چند درصد مدیران ما اینگونه هستند؟ چند نفر از مغازه داران ما موقع اذان کسب و کار را رها می‌کنند و به نماز می‌پردازند؟ اگر نماز حکومت پیدا کرد، بازدارندگی دارد.
وی افزود: بسیار زشت است که عرض کنیم برخی از مدیران شیراز  در سال 1395 حتی یک بار در نماز جماعت اداره خود شرکت نکردند، در حالی که قرآن کریم اولین وظیفه مدیران را اقامه نماز بیان می‌کند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس ریشه اصلی دل نگرانی‌ها را فاصله از خدا، دین و نماز دانست و گفت: آرامش، صفا، عدالت و همه خیر و خوبی‌هایی که در عالم وجود، موجود است، در نماز است.
وی به ماجرای حضرت یعقوب(ع) اشاره کرد و گفت: بنا به نقل قرآن کریم حضرت یعقوب(ع) به فرزندانش فرمود: از درهای مختلف وارد شوید نه فقط از یک در. اكنون هم فضای مجازی زبان نسل نو و جوان است و باید بتوانیم با حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم همانگونه که قرآن می فرماید باید از هر ابزاری استفاده بهینه کنیم.
سقاچی با یادآوری فرمایش امام راحل که فرمود ما با سینما مخالف نیستیم، با فیلم بد مخالفیم، گفت: وقتی دشمنان ما به صف ایستاده‌اند، ما نیز باید به صف شویم و در همه شهرستان‌ها یک یگان ویژه برای تولید محتوای فضای مجازی راه‌اندازی کنیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: عده ای در فضای مجازی صرفا به دنبال شبهه افکنی هستند و می‌خواهند خداباوری و قیامت باوری از بین برود، عده‌ای دیگر به دنبال سلب آسایش مردم هستند، عده‌ای مشغول ترویج افکار نادرست خود هستند و باید بدانیم شیاطین در همه جا رسوخ کرده‌اند.
وی در پایان یادآور شد:‌ سه چیز است که عامل فراموشی خداترسی است که اولین آن شیطان است؛ همانگونه که می‌بینیم در تاریخ فردی مانند سامری بسیار هنرمندانه و با استفاده از ابزار روز، مردم موحد زمان حضرت موسی(ع) را در عرض 40 روز گوساله‌پرست می‌کند.
captcha