زنجان با 1.42 درصد، کمترین بازمانده از تحصیل زیر 14 سال کشور را دارد
کد خبر: 3653524
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

زنجان با 1.42 درصد، کمترین بازمانده از تحصیل زیر 14 سال کشور را دارد

گروه اجتماعی: معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: زنجان با 1.42 درصد، کمترین بازمانده از تحصیل زیر 14 سال کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایرنا، اصغر بیات با اشاره به اینکه زنجان با 1.42 درصد، کمترین بازمانده از تحصیل زیر 14 سال کشور را دارد، گفت: این اطلاعات بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، که آموزش و پرورش زنجان کمترین نرخ باز ماندگی در این گروه سنی را دارد. بر اساس آمار سرشماری سال گذشته، بیش از 139 هزار کودک 6 تا 14 ساله در استان زندگی می کنند.
وی افزود: در گزارش اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ باز ماندگی در گروه سنی 6 تا 14 سال در کل کشور 2.61 درصد اعلام شده است.
بیات اضافه کرد: نیروی انسانی متعهد، توسعه عدالت آموزشی، اجرای مطلوب برنامه انسداد مبادی بی سوادی، اطلاع رسانی مناسب موضوع تحصیل این گروه سنی به مسئولان و حداکثر پوشش تحصیلی از جمله علت های موفقیت آموزش و پرورش در این حوزه است.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان شناسایی و جذب حداکثری دانش آموزان را برای آموزش و پرورش مهم توصیف کرد و گفت: به همین علت نیروی لازم برای پوشش تحصیلی بازماندگان به مناطق مورد نیاز تامین شد.
وی به علت های ترک تحصیل دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: موانع اقتصادی و فرهنگی، ازدواج زود هنگام دختران و نبود امکانات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله علت های بازماندن از تحصیل در زنجان می باشد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید 2هزار و 436 آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیلی و 15 هزار معلم پذیرای دانش آموزان استان هستند. سال گذشته استان زنجان بیش از 179 هزار دانش آموز داشت. امسال نزدیک 17 هزار نفر دانش آموز کلاس اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی این استان شده اند.
captcha