پالایش کتاب منافاتی با رشد فرهنگی جامعه ندارد
کد خبر: 3653528
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
حجت‌الاسلام نکونام:

پالایش کتاب منافاتی با رشد فرهنگی جامعه ندارد

گروه فرهنگی: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پالایش کتاب هیچ منافاتی با رشد فرهنگی و استقلال جامعه ندارد، ادامه داد: جامعه توحیدی باید غنی و مستقل از بیگانه باشد لذا پالایش کتاب در آن لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز 24 مهرماه در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم علاقه‌مند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد، گفت: خروجی این نمایشگاه‌ها و کارهای فرهنگی باید جامعه‌ای بر ایمان شکل گرفته و استوار بر فرهنگ ایمانی باشد.
وی با تأکید بر اینکه کتاب باید پالایش و سپس به جامعه عرضه شود، افزود: کتاب‌ها باید در تراز نظام جمهوری اسلامی نوشته و چاپ شوند.
حجت‌الاسلام نکونام پالایش کتاب را محدودیت و سدکردن فرهنگ ندانست و اظهار کرد: فرهنگ برای همگان باز است و یک مسیر بی‌انتها برای بشر دارد لذا انسان باید بر فرهنگی شکل بگیرد که باهدف خلقت سازگار باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پالایش کتاب هیچ منافاتی با رشد فرهنگی و استقلال جامعه ندارد، ادامه داد: جامعه توحیدی باید غنی و مستقل از بیگانه باشد لذا پالایش کتاب در آن لازم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به دعای 20 صحیفه سجادیه، ترویج کتاب را باعث گسترش فرهنگ جامعه توحیدی خواند و تصریح کرد: بنا بر فرمایش امام سجاد(ع) جامعه باید به کمال ایمان برسد و آن در سایه رسیدن به حد اعلی یقین است.
حجت‌الاسلام نکونام تقویت کتاب‌فروشی‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها را خواستار شد و عنوان کرد: تنها 20 غرفه از 200 غرفه به ناشران استان اختصاص یافته است در حالی که ظرفیت استان بیش از این تعداد است.
وی تصریح کرد: چهره‌های خوش‌ذوق و مستعدی در زمینه نویسندگی در استان هستند که در رشد و توسعه فکر و فرهنگ استان تأثیرگذار هستند و باید حمایت شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نرخ پایین کتاب‌خوانی در کشور، عنوان کرد: آشنایی مردم با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار ضرورت دارد.
سیامک سلیمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز در این مراسم خانواده ها، آموزش و پرورش، کتابخانه ها و نمایشگاه های کتاب را در گسترش فرهنگ کتاب خوانی موثر ددانست.
وی تنوع در چاپ را از راه های ترغیب مردم به کتابخوانی معرفی کرد و افزود: نمایشگاه های کتاب باید نقد و بررسی شوند تا آینده موثرتر برگزار شوند.
سلیمانی با اشاره به اینکه استان باید از این ظرفیت حضور ناشران و نویسندگان بهره مند شود، ادامه داد: رسانه ها نیز باید با اطلاع رسانی دقیق مردم را به حضور در نمایشگاه دعوت کنند.
captcha