زائران اربعین حسينی فریب تبلیغات ویزای ارزان را نخورند
کد خبر: 3653536
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
سروقد:

زائران اربعین حسينی فریب تبلیغات ویزای ارزان را نخورند

گروه اجتماعی: سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس ضمن تشریح توصیه‌های لازم به زائران اربعین حسینی به آنان هشدار داد تا فریب تبلیغات ویزای ارزان قیمت را نخورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، محسن سروقد، سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس ضمن تشریح توصیه‌های لازم به زائران اربعین حسینی به آنان هشدار داد تا فریب تبلیغات ویزای ارزان قیمت را نخورند و تأكید كرد كه برای دریافت ویزای کشور عراق از طریق سامانه سماح اقدام کنند و مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهند.

وی همچنین ادامه داد: زائران برای دریافت گذرنامه و ویزا شخصا به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه كرده و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غیر مجاز تحویل ندهند.

سروقد با بیان اینكه زائران از مدارک هویتی خود به دقت مواظبت كنند و در صورت مفقود شدن موضوع را به نزدیک ترین واحد انتظامی اطلاع دهند، گفت: زائران برای دریافت ارز مورد نیاز به صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری کنند.

وی همچنین تأكید كرد كه زائران مواظب تبلیغات دروغین برخی سایت‌ها و موسسات در مورد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین با کمترین قیمت ویزا و سریع ترین زمان باشند زیرا در این گونه موارد احتمال کلاهبرداری متصور است.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس به زائران اربعین حسینی توصیه كرد كه هنگام سفر به کشور عراق مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار عراقی با پول ایرانی دارند، باشند زیرا احتمال ارائه دینار جعلی از سوی جاعلان وجود دارد.

وی در عین حال گفت: در سفر به این کشور باید مواظب خرید وسایل تقلبی نیز باشیم و در هنگام خرید برخی از اجناس در کشور عراق مانند گوشی تلفن احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما غیر فعال شود، وجود دارد.

سروقد اظهار كرد: در صورتی که روادید زائران ویزای مانیفستی (گروهی) است، حتماً باید به‌صورت گروهی از مرزهای مجاز خارج شوند و به هیچ عنوان به صورت انفرادی به مرزها مراجعه نکنند.

وی همچنین از زائران خواست تا مدارک هویتی غیر مرتبط با سفر اربعین را به همراه خود نبرند و در هنگام سفر هر فرد باید گذرنامه و روادید خود را شخصا به همراه داشته باشند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس تأكید كرد كه زائران به هیچ عنوان رمز عابر بانک خود را بر روی کارت درج نکنند و مدارک، کارت عابر و وجوه نقد خود را در جیب‌های مختلف بگذارند تا در صورت مفقود شدن همه آن‌ها باهم مفقود نشود.

captcha