وظیفه مسئولان عَلَم كردن نماز در جامعه است نه تنها نماز خواندن
کد خبر: 3653549
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
ذوالانوار:

وظیفه مسئولان عَلَم كردن نماز در جامعه است نه تنها نماز خواندن

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز فارس تأكید كرد كه طبق آیات قرآن كریم نخستین وظیفه مسئولان اقامه نماز است یعنی علم كردن نماز و قوام دادن به نماز در جامعه نه تنها نماز خواندن.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس امروز، 24 مهرماه در اجلاس «نماز و فضای مجازی» كه در شهرستان سپیدان برگزار شد، خواستار برگزاری مسابقه نماز و فضای مجازی در تمامی ادارات شد و گفت: اداراتی که با نسل جوان بیشتر ارتباط دارند، مسئولیت بیشتری دارند، زیرا آینده کشور را جوانان می‌سازند.

وی تأکید کرد: اگر دیگران بر جوانان ما تسلط پیدا کردند، آن‌ها را به انحراف می‌کشند ولی اگر شما و ماها احاطه پیدا کردیم، فرزندان نیز در مسیر خدای متعال ان شاءالله رشد می‌کنند.

ذوالانوار ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان قبلی شهرستان سپیدان به خصوص در بخش آموزش و پرورش، کار در این نهاد را اول به‌خاطر عشق و سپس وظیفه دانست و با گرامیداشت یاد اولین دبیر اقامه نماز شهرستان مرحوم حجت‌الاسلام ملک‌نسب که شعر نمازی بسیار زیبایی سرودند، افزود: باید کاری کرد در تقابلی که بین انقلاب اسلامی و غرب وجود دارد، مجموعه‌های انقلابی و نسل جوان ما پیروز شوند و فرصت به دشمن ندهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که می‌فرماید: همه کارها تابع نماز است، افزود: اگر ذکر را با توجه و اتصال به خدا انجام دادیم، سایر کارهای ما به دنبال آن می‌رود زیرا انسان به گونه‌ای است که فراموشکار است، به همین خاطر خدای متعال به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «... أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِی؛ ... به یاد من نماز برپا دار» (آیه 14 سوره طه) و سپس می‌فرماید به سراغ فرعون برو؛ فرعونی که قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عجیبی دارد. با سحر و جادو سر و کار دارد و بسیار قدرتمند است، خدای متعال به حضرت موسی می‌فرماید تو نماز را برپا کن که همیشه به یاد من باشی، اتصال به من یعنی قدرت بی نهایت. ما نیز اگر نمازمان درست شود، کارهایمان سر و سامان می‌گیرد.

ذوالانوار خطاب به مسئولان شهرستان سپیدان گفت: شما مدیر هستید و هر كدام مسئولیت اداره و یا بخشی را عهده دارید و باید بدانید كه قرآن كریم برای همه ما تعیین تکلیف کرده است؛ هر کسی که ما قدرتی به او دادیم، وظیفه‌اش اقامه نماز است و طبق آیات قرآن كریم وظیفه ما علم کردن نماز و قوام دادن به نماز در جامعه است، نه فقط نماز خواندن و حتما هم بعداً از ما خواهند پرسید که در این باره چکار کرده‌اید.

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با شاره به اقدامات دشمنان تاکید کرد: اسرائیل تاکنون حدود 12 هزار نفر متخصص علیه ایران به خط کرده است و مرکز همه آن‌ها حیفاست و اخیراً مسئولان اسرائیل مصاحبه کردند که باید بر این تعداد بیافزائیم؛ در حیفا برای فضای مجازی شیعه بسیار برنامه‌ریزی انجام می‌شود و حتی گروه‌های پیچیده‌ای برای ارتباط با اجنه دارند و لذا مقام معظم رهبری فرمود: اسرائیل اگه خطایی بکند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم و آن‌ها ترسیدند چون همه سرمایه‌شان در آنجا تجمیع شده است.

وی ادامه داد: همه دنیا به اسرائیل کمک می‌کند، ولی به ما چه کسی کمک می‌کند؟ خدای متعال که دستان خدا را به وضوح می‌بینیم همانگونه که امام راحل فرمودند: اسلام به ابرقدرتها تودهنی خواهد زد و هشت سال دفاع مقدس یکی از این نمونه‌ها بود؛ دفاع مقدسی که شصت و چند کشور بر علیه ما بودند.

ذوالانوار، دومین سیلی اسلام را به ابرقدرت‌ها در قضیه طالبان و داعش دانست و گفت: داعش را همه برای بدنامی اسلام و شیعه پشتیبانی کردند تا دولت اسلامی عراق و شام راه‌اندازی شود که بحمد الهی در حال نابودی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فرار مغزها و فراری دادن نخبه‌ها اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه ما را می‌برند كه متأسفانه اکثراً دلال و واسطه‌ها ایرانی هستند و با وعده پول‌های هنگفت و در اختیار گذاشتن مرکز تحقیقات علمی و ویزای دانشگاه آن‌ها را می‌برند، زیرا این مسئله برایشان حائز اهمیت است؛ آن‌ها حتی می‌خواهند زبانشان بر دنیا مسلط باشد. تسلط فضایی را به ما اجازه نمی‌دهند. صاحبان اکثر ماهواره‌ها یهودی‌ها هستند و هدف آن‌ها این است که ما را مضمحل کنند.

ذوالانوار ادامه داد: تنها ماهواره عرب ست با ما مشترک است که آن‌ها هم چشم به دهان آمریکا دارند و هر موقع بخواهند شبکه‌های ما را می‌بندند.

وی در ادامه به فضای مجازی اشاره كرد و گفت: فضای مجازی فرزندان ما را از تسلط ما خارج می‌کند و حتی در جلسه مسئولین نیز می‌بینیم بسیاری سرگرم تلفن همراه هستند و نه تنها در روز بلکه در شب نیز می‌بینیم خانواده‌ها گرفتار این مسئله هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به اینکه دشمنان پول و امکانات دارند، گفت: ما الطاف الهی را داریم که باید از آن بیشتر استفاه کنیم. رهبری فرمودند: من اگر رهبر نبودم، مسئولیت فضای مجازی کشور را قبول می‌کردم.

وی به تسلط فکری بسیار بالا و هوشمندی فوق‌العاده معصومین واتصال رحمانی ایشان به خدای متعال اشاره كرد و گفت: امامان به ما می‌گویند مراقب فرزندان خود باشید و قرآن کریم نیز می‌فرماید شما تلاش کنید ما راه را به شما نشان می‌دهیم.

ذوالانوار در ادامه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان سپیدان، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان به ساخت مساجد بین راهی و تجهیز مسجد هماشهر شد و گفت: همه شما مسئولید، شهر شما شهر گردشگری است، میهمانان شما در چله گاه، آبشار مارگون و ... برای تفرج می‌آیند. در این مسیر از شیراز فاقد نمازخانه هستیم و صرفاً یک مسجد در هماشهر داریم که بسیار نیاز به رسیدگی دارد لذا از فرماندار سپیدان خواهش می‌کنیم دستورات لازم را برای احداث این نمازخانه‌ها بفرمایند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار برگزاری مسابقه نماز و فضای مجازی در تمام ادارات شهرستان سپیدان شد و گفت: تمامی آثار ارسالی علاوه بر برسی در شهرستان و اهدای جوایز به برگزیدگان می‌توانتد برای اجلاس سراسری نماز کشور تا 15 آبا‌نماه ارسال شود تا شاهد افتخارآفرینی دوباره این شهرستان در این موضوع نیز باشیم.

captcha