برپایی اجلاس «نماز و فضای مجازی» در سپیدان/ دانشگاه‌ها در مسائل فرهنگی نباید نقطه ضعف داشته باشند
کد خبر: 3653560
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

برپایی اجلاس «نماز و فضای مجازی» در سپیدان/ دانشگاه‌ها در مسائل فرهنگی نباید نقطه ضعف داشته باشند

گروه اجتماعی: اجلاس «نماز و فضای مجازی» به همراه تقدیر از فعالان عرصه نماز شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اجلاس «نماز و فضای مجازی» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امروز، 24 مهرماه در شهرستان سپیدان برگزار شد.

شبیر زارع خفری، فرماندار سپیدان در این مراسم گفت: مردم سپیدان مردمی متعصب، متدین، مذهبی و باسابقه در مسائل دین و مذهب هستند؛ این مردم نسبت به جمعیت خود در تمام مناسبت‌ها و برنامه‌ها و موقعیت پیش آمده مانند انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، زمان سازندگی و بعد از آن تا به حال جزو اولین‌ها بوده و هستند و این را در عمل نشان داده‌اند.

وی همچنین به راه‌اندازی موكب مردم استان فارس در كربلای معلی در ایام اربعین اشاره كرد و از زحمات تمام مردم این شهرستان و به خصوص هیئات مذهبی جهت كمك در برپایی این موكب قدردانی به عمل آورد.

زارع خفری در ادامه خواستار بررسی آسیب‌های موجود در جامعه و به خصوص در شهرستان سپیدان شد و افزود: مگر تعداد روحانیون ما نسبت به گذشته کمتر شده است؟ مگر آمار معلمین ما کاهش یافته است؟ مگر تمامی نسل انقلاب از بین رفته‌اند و مگر دست پروردگان انقلاب حضور ندارند؟ که اینقدر شاهد رشد آسیب‌ها هستیم؛ باید به مشکلات و ضعف‌ها توجه کرد و بسیار خوب‌تر است که راهکارها را پیدا کنیم و به آن عمل کنیم زیرا صحبت بدون عمل فایده چندانی ندارد.

وی با اشاره به تقابل شرق و غرب عالم با اسلام افزود: برخی از همسایگان ما این تقابل را نمی‌فهمند و فکر می‌کنند که اگر ایران از رده خارج شود، به نفع آنان تمام می‌شود؛ درصورتی که ما دفاع خواهیم کرد و در این راه شهید می‌شویم ولی اگر ایران و شیعه نباشد، آن کشورها را دشمنان اسلام، به بردگی خواهند گرفت و مردم آنان را زنده زنده می‌سوزانند.

فرماندار سپیدان در ادامه با اشاره به اجلاس نماز و فضای مجازی گفت: تمام فضای مجازی می‌تواند فرصت باشد، به شرطی که همه ما بخواهیم ولی اگر نخواهیم تبدیل به تهدید می‌شود، لذا ما باید خودمان را به دانش روز مجهز کنیم تا بتوانیم سیاست‌های غلط غرب را زیر سدوال ببریم و در این فضای تقریبا جدید مغلوب نشویم.

وی خواستار رسیدگی بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز علمی شد و گفت: جایی که آینده ساز این مملکت است و قرار است برنامه‌ریزان و مدیران نظام را تربیت کند، نباید در مسائل اعتقادی و فرهنگی نقطه ضعفی داشته باشد و ضعف در دانشگاه به همه ما بر می‌گردد.

زارغ خفری ادامه داد: خدای متعال ما را آفریده و راه را نشان داده و امکانات هدایت را فراهم کرده است و این‌ها مقدمه راه خوب و کار خوب است و با انجام افعال خوب، خدای متعال به آفریده خود افتخار می‌کند؛ و اگر در این وادی نباشیم به خودمان ظلم کرده‌ایم.

وی همچنین ضمن تشکر از راه‌اندازی و معارفه دبیر جدید ستاد اقامه نماز در شهرستان سپیدان به وضعیت نماز در ادارات اشاره کرد و افزود: کارکنان ادارات در نمازهای جماعت شرکت می‌کنند ولی کافی نیست و در حوزه اقامه نماز، درصد بسیار ناچیزی از آنچه وظیفه ماست انجام داده‌ایم.

فرماندار سپیدان با تصریح بر اینکه اثرگذارترین اداره در این حوزه، آموزش و پرورش است، گفت: از زحمات همکاران فرهنگی از زحمات مدیریت این اداره تشکر می‌کنیم ولی انتظاراتمان بیشتر از این‌هاست.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت که برای مزدوجین کلاس برگزار می‌کند خوب است که آداب واجبات را گوشزد کند و همه ادارات و اشخاص بدانند که می‌توانند اثرگذار باشند اما دامنه اثرگذاری در برخی جاها از جمله مراکز آموزشی وسیع‌تر است.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست، همت‌الله سخایی به‌عنوان دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سپیدان معرفی و همچنین رئیس اداره نمونه، کارمند نمونه، امام جماعت نمونه و بخشدار نمونه نمازی شهرستان سپیدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

captcha