جامعه را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم/ ارسال 110 مقاله به همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3653593
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

جامعه را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم/ ارسال 110 مقاله به همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی

گروه فرهنگی: رییس همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید همه گروه‌ها را به سمتی سوق دهیم که مشکل اصلی جامعه یعنی مشکل اقتصادی را درک کرده و آنها را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمد رضا ملکی‌ها، مدیر عامل بنیاد فرهنگی بقیه‌الله و مسئول همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی، صبح امروز دوشنبه 24 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش به‌همت کانون بقیه‌الله طراحی شده است و روز چهار شنبه بیست ششم مهرماه در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار می‌شود.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی بقیه‌الله گفت: ما در این بنیاد مباحث متداول پژوهشی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی برسی می‌کنیم. این مجموعه با توجه به رسالت‌هایی که برای خود تعریف کرده، به دلیل حساسیت‌های بسیار زیادی که در حوزه اقتصاد در جامعه به وجود آمده و مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی دارند، مقوله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی افزود: از سال 87 به بعد نام‌گذاری سال‌ها مبتنی بر موضوعات اقتصادی بوده است و این نشانگر استراتژی نظام در امر اقتصاد است.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی بقیه‌الله گفت: ما یک نهاد فرهنگی هستیم و به این دلیل سعی کرده‌ایم ابعاد فرهنگی موضوع مهم اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم و رابطه اقتصادمقاومتی با فرهنگ را بررسی کنیم.
و ی افزود: توجیه ما به این صورت است که اقتصاد مقاومتی دو واژه متفاوت هستند، در واقع اقتصاد که مربوط به مباحث اقتصادی و بانکی است، اما  مبحث مقاومت از ادبیات فرهنگی ما نشات می‌گیرد و ما باید روی واژه   مقاومت کار کنیم و آن را بررسی کنیم.
وی گفت: ما باید در پی بررسی این مهم باشیم که بحث مقاومت به چه معناست؟ چه نقشی در اقتصاد دارد؟ و به همین  منظور بحث این همایش را مطرح کردیم که سال گذشته اولین همایش آن برگزار شد و امسال نیز با همکاری دانشگاه آزاد خوراسگان این همایش برگزار می‌شود.
ملکی‌ها ادامه داد: سعی کرده‌ایم نگاه جامعی به مقوله اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و نقش گروه‌های مختلف را در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد برسی قرارهیم و  نقش دانشگاه، دولت، مجلس، مساجد، کانون‌های فرهنگی، علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم مورد برسی قرار گیرد.
رییس همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ما باید همه گروه‌ها را به سمتی سوق دهیم که مشکل اصلی جامعه یعنی مشکل اقتصادی را درک کرده و آنها را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم  که یکی از این زمینه‌ها تشویق مردم برای خرید کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: مردم جامعه ما به دلایل مختلف نمی‌پذیرند که کالا ی ایرانی مصرف کنند و به این دلیل می‌بینیم که هرساله چه مقدار دلار از کشور به دلیل خرید کالای خارجی خارج می‌شود و ما حتی می‌بینیم دستگاه‌های دولتی نیز از کالای خارجی استفاده می‌کنند.
رییس همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی در خصوص موضوع فراخوان مقالات در این همایش، گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی در سیره معصومین و عالمان دینی، نقش گروه‌ها و نهادها و سازمان‌های فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی وعوامل زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی از موضوعات پیرامون کلیات و مفاهیم مقالات ارسالی به این همایش است.
وی با بیان اینکه فراخوان ارسال مقاله به این همایش از آذر ماه سال 95 اعلام و در دو نوبت نیز تمدید شد، بیان کرد: 110 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد  که 80 مقاله آن پذیرفته و 40 مقاله نیز  به‌عنوان مقاله برتر شناخته شد.
ملکی‌ها ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اصفهان، دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان، فرمانداری کاشان، بسیج رسانه، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، اتاق بازرگانی استان اصفهان و شهرداری منطقه 10 اصفهان از جمله سازمان‌ها و مراکز علمی همکار در برگزاری این همایش هستند.
captcha