آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3653602
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایسنا رسول جلیلی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: همزمان با آغاز سال زراعی 97-96، فصل جدید بیمه گری محصولات کشاورزان به ویژه محصول جدید صندوق بیمه کشاورزی با عنوان بیمه پایه در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیمه پایه شامل گندم آبی و دیم در محصولات زراعی می شود، اظهار کرد: این بیمه سیب و انگور آبی در محصولات باغی و دام سبک و سنگین در بخش دام را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

جلیلی با بیان اینکه عوامل بیمه ای از جمله شرکت های خدمات بیمه ای، کارگزاران، ناظران مقیم، کارکنان و مسئولان نسبت به نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی اهتمام دارند، تصریح کرد: افزایش فروش بیمه پایه، ارتقای ضریب امنیت، کاهش خطر و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از طریق فرهنگ سازی، ترویج و توسعه بیمه از اهداف ماست تا بتوانیم سطوح و ظرفیت ابلاغی مورد انتظار ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه پایه برای اولین بار در کشور اجرا می شود، ادامه داد: در این نوع بیمه، بیمه از حالت حمایتی صرف به سمت مدیریت ریسک سوق می یابد که شرایط خاص خود را دارد و لازم است محصولات دارای کشت عمده بوده و تولید آنها تاثیر گذار در منطقه و کشور باشد.

جلیلی گفت: مشخصات بیمه پایه برای محصولاتی است که گسترده باشند و شدت خسارت زیاد بوده و با تواتر کم انجام شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: بیمه های پایه باید بعد از تأیید مدیریت بحران و ستاد بیمه استان به تأیید ستاد صندوق بیمه برسد و مهمترین خصیصه آن حق بیمه کم در مقابل تعهدات بالا است که حدود 50 درصد ارزش روز محصول را پوشش خواهد داد ولی برای استفاده عموم از این بیمه، نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری هستیم.
captcha