اجرای برنامه‌های قرآنی از اقدامات عقیدتی و سیاسی در مراکز ارتشی است
کد خبر: 3653636
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷
حسینی:

اجرای برنامه‌های قرآنی از اقدامات عقیدتی و سیاسی در مراکز ارتشی است

گروه اجتماعی: رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و آموزش هزاران حافظان و قاری قرآن کریم، ترویج روحیه بسیجی، جهاد و شهادت‌طلبی بخشی از اقدامات و برنامه‌های عقیدتی و سیاسی در مراکز ارتشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان دیروز دوشنبه، 24 مهر به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی گفت: این نهاد با فرمان حضرت امام(ره) در 24 مهر ماه سال 1358 تاسیس شد تا نقش خود را در راستای تامین و ارتقای آگاهی‌های سیاسی و دینی با فرمان امام داشته باشد.
وی پیوستن ارتش به مردم را در انقلاب اسلامی، معرف ارزش واقعی ارتش و موجب کینه‌توزی استکبار عنوان کرد و افزود: در 12 بهمن ماه 1357 نیروهای ارتش از امام خمینی (ره) استقبال، در 19 بهمن نیروی هوایی ارتش با امام راحل بیعت و در عصر 22 بهمن انقلاب با حمایت ارتش و مردم پیروز شد و با این حرکت ارتشیان، دشمنان و توطئه‌گران به فکر ترفند انحلال ارتش بودند.
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: پیشنهاد انحلال ارتش توسط گروهی از منافقین در اوایل پیروزی انقلاب عنوان شد، اما اعتماد امام خمینی(ره) به ارتش چه قبل و چه بعد از انقلاب همراه بود، امام راحل 28 فروردین 1358 دستور تاریخی رژه نیروهای ارتشی با ساز و برگ نظامی و همچنین استقبال مردم از ارتش انقلابی را دادند و در 29 فروردین این سال ارتش قدرتش را نشان داد و این روز هم روز ارتش نام گرفت.
وی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با درایت و بینش سیاسی، نهاد مقدس عقیدتی سیاسی را تاسیس کرد که در ابتدا به نام سیاسی ایدئولوژیک شناخته می‌شد و بعدها به عقیدتی سیاسی تغییر نام یافت و سپس روحانیان را که محور انقلاب بودند را وارد ارتش کرد و این موجب شد که منافقین و دشمنان انقلاب که در فکر انحلال ارتش بودند شکست بخورند.
رئیس عقیدتی سیاسی مرکز شهدای وظیفه مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان تصریح کرد: از افتخارات دیار کریمان است که نخستین نماینده امام خمینی(ره) به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت‌الاسلام صفایی از خطه استان کرمان شهرستان بافت بود که با درایت کامل عهده‌دار این مسئولیت شدند.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: از جمله اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مکتبی کردن و بصیرت‌افزایی کارکنان زحمتکش و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و همه بر این اعتقاد هستیم ارتشی که از بدنه مردم مسلمان ایران اسلامی بوده و عاشق امام(ره) و انقلاب است با 48 هزار لاله شهید و 200 هزار جانباز افتخار تبعیت از ولایت و رهبری را دارد.
وی اظهارکرد: ارتش جمهوری اسلامی امروز هیچ خطی غیر از خط ولایت‌فقیه نمی‌شناسد و نقش روحانیت در ارتش نقش هدایت دینی و بصیرتی و سیاسی است که در ماموریت‌های محوله هم موفق بودند.
حجت‌الاسلام حسینی ارائه آموزش‌های عقیدتی و سیاسی و ارائه خط و مشی‌های مکتبی به مبادی ذیربط را از وظایف عقیدتی و سیاسی دانست و بیان کرد: ساخت صدها مسجد، حسینیه، زینبیه، دارالقرآن، مجتمع فرهنگی و نمازخانه در پادگان‌ها و کوی‌های سازمانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و آموزش هزاران حافظان و قاری قرآن کریم، ترویج روحیه بسیجی، جهاد و شهادت‌طلبی بخشی از اقدامات و برنامه‌های عقیدتی و سیاسی در مراکز ارتشی است.
منبع: عقیدتی سیاسی مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان
captcha