افتتاح نخستین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آینده نزدیک
کد خبر: 3653640
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶
اسکندری‌نسب اعلام کرد:

افتتاح نخستین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آینده نزدیک

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از افتتاح نخستین کارخانه فرآوری خرما در جنوب کرمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمود اسکندری‌نسب، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دیروز دوشنبه، 24 مهر گفت: جنوب کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده خرما در کشور با تولید سالانه 220 هزار تن انواع خرما مطرح است و همین امر نیاز شدید منطقه به احداث صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری این محصل ارزشمند را سبب می‌شود.
وی افزود: طی چند سال اخیر تلاش این سازمان در جهت جذب سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی به ثمر نشسته و نخستین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان واقع در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در آستانه افتتاح و بهره‌برداری است.
اسکندری‌نسب‌ بیان کرد: مجوز این کارخانه دو سال قبل صادر شده و اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال تکمیل است که کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اظهارکرد: سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر 33 میلیارد ریال بوده و برای 31 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین افزود: این کارخانه توانایی تولید یک هزار تن شیره و خمیر خرما را از 5 هزار تن خرما داراست.
وی ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و شامل یک سردخانه یک هزار تنی و یک هزار مترمربع سوله جهت فرآوری خرما است.
اسکندری‌نسب تصریح کرد: هم اکنون 6 مجوز دیگر در این زمینه نیز با ظرفیتی بالغ بر 6 هزار و 120 تن و سرمایه‌گذاری بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال احداث است که توانایی ایجاد اشتغال مستقیم برای 79 نفر را دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان تأکید کرد: احداث صنایع تبدیلی جزو اولویت‌های کاری این سازمان در جهت ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن دسترنج کشاورزان زحمتکش منطقه است.
منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان
captcha