اعلام محورهای جشنواره ملی «شعر آیات»
کد خبر: 3653651
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

اعلام محورهای جشنواره ملی «شعر آیات»

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره ملی «شعر آیات»، در محورهای مختلف مرتبط با قرآن و عترت، دی‌ماه سال‌جاری، به میزبانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، دومین جشنواره ملی «شعر آیات»، دی‌ماه امسال به میزبانی استان لرستان، برگزار خواهد شد که جهت دریافت آثار محورها و موضوعات مرتبط با قرآن و عترت در نظر گرفته شده‌ است.
ازجمله محورهای این جشنواره می‌توان به بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم سوره مبارکه «واقعه»، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر ، بهره‌گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث معصومین(ع)، مدح و ثنای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اشاره مستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی، و کلیه مباحث و معارف مرتبط با حوزه قرآن و عترت، اشاره کرد.
طبق فراخوان اعلام شده،  این جشنواره در بخش‌های اصلی شامل شعر کلاسیک و نو، بخش ویژه مضامین سوره مبارکه «واقعه»، بخش فرعی زبان و گویش‌های لرستان شامل لکی، لری و بختیاری و بخش زبان‌های رایج کشور شامل ترکی، کردی و عربی، در تمام قالب‌ها، برگزار می‌شود که هر شاعر برای شرکت در این جشنواره در هر بخش حداکثر پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
شاعران و هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق تلگرام به آدرس lor_ayat٩٦@ و یا به شماره ٠٩٣٠٤٩١٨٠٤٢ ارسال کرده و یا از طریق سایت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به آدرس www.qlr.farhang.gov.ir با مراجعه به قسمت ثبت‌نام جشنواره، نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.
همچنین علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست به دبیرخانه جشنواره به آدرس لرستان، خرم‌آباد، میدان ٢٢ بهمن، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، طبقه سوم، دفتر قرآن و عترت، ارسال نمایند.
captcha