آموزه‌های دینی و فرهنگی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است
کد خبر: 3653690
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

آموزه‌های دینی و فرهنگی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره بر لزوم آگاه‌سازی جوانان در مورد اثرات زیانبار اعتیاد، گفت: آموزه‌های دینی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه دیروز، 24 مهرماه در کارگاه آموزشی ویژه مربیان و قرآن‌پژوهان اظهار کرد: آموزه‌های دینی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین، مؤثرترین و بهترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و مطمئن‌ترین گزینه برای مقابله با این بلای خانمان سوز است.

وی افزود: باید با زمینه‌سازی مذهبی در جامعه و ترغیب جوانان به کار و تلاش و البته توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومان علیهم السلام، آنان را از پناه بردن به مواد مخدر منع کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره بر لزوم آگاه سازی جوانان در مورد اثرات زیانبار اعتیاد، تأکید کرد: اعتیاد به هر شکلی باعث متلاشی شدن بنیان خانواده ها می‌شود و مقابله با آن نیازمند آگاهی دادن به جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

سلیم کریمی، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر دیگر سخنران این کارگاه آموزشی تاکید کرد: بر اساس آیاتی از قرآن مجید که نجات جان یک انسان را به منزله نجات جان همه انسان‌ها می‌داند، بر همه ما فرض و تکلیف است در پیشگیری و درمان این معضل بزرگ اقدامات مناسبی انجام دهیم.

captcha