صحبت‌های ترامپ علیه ایران به خود آمریکا ضربه وارد کرد
کد خبر: 3653692
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

صحبت‌های ترامپ علیه ایران به خود آمریکا ضربه وارد کرد

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: صحبت‌های ترامپ علیه ایران به خود آمریکا ضربه وارد کرد و در ایران نیز منجر به انسجام داخلی بیشتر میان مردم و مسئولان شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: مسعود خوانساری امروز سه‌شنبه 25 مهر ماه در سی و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اظهارات سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: در فضای برجام فرصتی ایجاد شد که شرایط توسعه اقتصادی ایجاد که این سال نیز به نام اقتصاد مقاومتی مطرح شد تا از پتانسیل‌های موجود در کشور بهتر استفاده شود و در عین حال درون‌زایی و برون‌گرایی داشته باشیم.

وی افزود: در 4 سال گذشته ثبات نسبی بوجود آمد، هیجانات کمتر شد و تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رسید و مردم امید به آینده پیدا کردند هر چند که مشکلات زیاد است اما قدم‌های خوبی برداشته شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در نگاه دیپلماسی نیز اقدامات خوبی صورت گرفت. در زمان تحریم ایران منزوی بود اما اکنون شرایط 180 درجه عوض شده است.

خوانساری تصریح کرد: سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به غیر از 3 کشور هیچ کشوری تایید نکرده و کشورهای اروپایی و اکثر مجامع بین‌المللی آن را نمی‌پذیرند و ایران دیگر تنها نیست.

وی گفت: صحبت‌های ترامپ علیه ایران به خود آمریکا ضربه وارد کرد و در ایران نیز منجر به انسجام داخلی بیشتر میان مردم و مسئولان شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: 2 تا 3 ماه دیگر ممکن است در کنگره آمریکا این مباحث مطرح شود اما باید چاره‌ای اندیشید تا خود را ایزوله کرده و اقتصاد خود را محکم‌تر کنیم تا آسیب کمتری ببینیم.

خوانساری گفت: از طرفی چالشهای داخلی ما نیز باید برطرف شود که یکی از این موضوعات موضوع مهم ارز است.

وی اضافه کرد: ارز از تلاطم‌های بازار تاثیر می‌پذیرد بنابراین دولت باید ارز را مدیریت کند. تک‌نرخی شدن نرخ ارز باعث ثبات بازار خواهد شد و لازم است دولت بالاخره تکلیف ارز را مشخص کند.

تا سود تسهیلات بانکی کاهش نیابد نباید انتظار سرمایه‌گذاری در کشور را داشت

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات بهبود محیط کسب و کار گفت: قبول کنید تولیدکننده و کارآفرین دچار مشکل است و ما شاخص‌های خوبی در مجامع‌ بین‌المللی نداریم که به محیط کسب و کار باید بیشتر بپردازیم و مجوزهای غیرضرور برداشته شود.

خوانساری با اشاره به تاثیر مشکلات نظام بانکی کشور در توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور گفت‌: سودی که بانک‌ها به تسهیلات می‌دهند دلیلی شده که مردم دیگر کار ایجاد نکنند و پول خود را با خیال آسوده در بانک‌ها بگذارند و سود آن را بگیرند. از طرفی نیز قیمت سود در کشور ارزان است و تا این دو مشکل حل نشود نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری در کشور داشت.

طلب پیمانکاران به وضعیت بحرانی رسیده است

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طلب پیمانکاران به وضعیتی بحرانی رسیده است گفت: در این وضعیت کسب و کارها در وضعیت فلج شدن است. در 6 ماه گذشته تخصیص‌ها (بابت پرداخت طلب پیمانکاران بخش خصوصی)‌ بسیار پایین بود در حالیکه وضعیت بودجه جاری دولت مناسب است.

وی گفت: در دبی نمایشگاهی در خصوص استارت‌آپ‌ها برگزار می‌کنیم و معتقدیم که آینده کشور روی موضوع IT و بحث‌های فناوری حرکت خواهد کرد.

خوانساری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور فتاح رئیس کمیته امداد در اتاق بازرگانی گفت: امروز موافقتنامه برای اجرای  طرح مشترکی با کمیته امداد به امضا می‌رسانیم و به دنبال توسعه فعالیتهای مسئولیت‌های اجتماعی اتاق هستیم.
captcha