افزایش همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه قم برکات فراوانی دارد
کد خبر: 3653701
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
رئیس جهاد دانشگاهی قم:

افزایش همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه قم برکات فراوانی دارد

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بر لزوم تقویت و ارتقا و استمرار فعالیت‎‌های این واحد در دانشگاه قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم 25 مهر به همراه معاون پشتیبانی و مدیر فرهنگی این واحد با حضور در دانشگاه قم با حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمد حیدری در این دیدار با ذکر این مطلب که دانشگاه، خاستگاه اصلی جهاددانشگاهی است گفت: رسالت اصلی جهاددانشگاهی توسعه و ارتقای سطح مهارت‎های دانشجویان و آماده کردن آنها برای حضوری فعالانه و قوی در عرصه‎های مختلف و رفع نیازها و خلاهای کشور با تاکید بر روحیه انقلابی است.
وی افزود: روحیه انقلابی و توسعه و بسط روحیه‎ و فرهنگی که حماسه‎های جاویدی را در تاریخ این کشور در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل و پس از جنگ به منصه ظهور رساند از جمله رسالت‎های مهم جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در ضمن تاکید بر کار فرهنگی و علمی و آموزشی در دانشگاه، تاکید بر حفظ و ارتقای نشاط دانشجویی از دیگر رویکردهای جهاددانشگاهی در سطح کشور است.
وی گفت: امروزه جهاددانشگاهی تجربه موفقیت آمیزی از حضور مستمر در دانشگاه‎های کشور را به منصه ظهور رسانده است که حاصل آن خودکفایی در عرصه‌هایی است که تا چند سال پیش تصور آن نیز برای عده‎ای غیر ممکن بود.
حیدری بیان کرد: توسعه مراکز رشد، حمایت از ایده‎ها و فکرهای نو و خلاق و حمایت از طرح‎ها و دانشجویان با استعداد و همچنین بارور کردن تفکر کار و تلاش و صیانت از نظام اسلامی در بین دانشجویان و بارور کردن استعدادهای نهفته آنها از جمله کار ویژه‎های مهم حضور جهاددانشگاهی در کشور است که این امر در قم نیز باید انجام شود که در سال های اخیر نیز در این راستا گام‎های جدی برداشته شده است.
وی گفت: جهاددانشگاهی پایه حرکت اصلی خود را بر روی استعدادهای ملی در مراکز علمی و دانشگاهی قرار داده است که با تکیه بر این ثروت ملی و خدادادی کشور را در مسیر تعالی و دستیابی به آرمان‎های انقلاب یاری کند.
حیدری در پایان بر لزوم همکاری‎های همه جانبه دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر استان در عرصه‎های علمی و پژوهشی و فرهنگی و... تاکید کرد.
captcha