بانوان مبلغ نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی جامعه دارند
کد خبر: 3653702
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

بانوان مبلغ نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی جامعه دارند

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی بیجار به نقش مهم و تأثیرگذار مبلغان بانو در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان مبلغ نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی در جامعه برعهده دارند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اهمیت حضور تأثیرگذار بانوان مبلغ در جامعه اظهار کرد: وظیفه اصلی یک مبلغ توانمند تبلیغ دین الهی است و در واقع یک مبلغ باید با استفاده از شیوه‌های نوین در سخنرانی خود بتواند جوان و نوجوان را به سوی ارزش‌های الهی جذب کند.

وی افزود: توجه به فعالیت زنان به‌ ویژه در حوزه‌های دینی از برنامه‌های سازمان تبلیغات است و خوشبختانه بانوان مبلغ‌ شهرستان بیجار تأثیرگذاری خوبی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته‌اند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به نقش مهم مبلغان بانو در تببین فرهنگ دینی در جامعه اشاره و بیان کرد: بانوان مبلغ‌ باید با مطالعه و بررسی دقیق، شناخت خود را درباره اهل بیت(ع) بیشتر کرده و با اشراف بر انحرافات و خرافه‌های موجود و با الگوگیری کامل از ائمه معصومان(ع)، نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا را تبیین کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز یک مبلغ توانمند نقش مهمی در هدایت نسل جوان و نوجوان بر عهده دارد، یادآور شد: با توجه به گسترش همه جانبه تهاجم فرهنگی غرب این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آنها سنگینی می‌کند و در واقع تبلیغ دین الهی برای آنها یک وظیفه اصلی است.

captcha