آشنایی با قاری فیلیپینی که صوتی حزین داشت+تلاوت
کد خبر: 3653716
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

آشنایی با قاری فیلیپینی که صوتی حزین داشت+تلاوت

گروه بین‌الملل: مرحوم ابراهیم حسن کو، قاری برجسته فیلیپینی بود که صوتی محزون و تأثیرگذار شبیه صدای ماندگار استاد عبدالباسط عبدالصمد داشت.

قاری فیلیپینی که صوتی محزون داشت + تلاوتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه المصریون؛ ابراهیم حسن کو پس از تحصیل و فارغ التحصیلی از دانشگاه الازهر در دفتر تبلیغ و ارشاد منطقه «تنعیم» مکه مکرمه مشغول فعالیت شد.

از این قاری و مبلغ فیلیپینی به عنوان صاحب تلاوت‌های قرآنی حزن‌آلود و خاشعانه یاد می‌شود و تلاوت‌های محزون و تأثیرگذار او در یوتیوب مشهور است.
 
گفته شده است ابراهیم حسن کو که نفر اول مسابقه قرآن «المزمار الذهبیه»(از مسابقات قرآنی جهان اسلام) نیز بود، در کشورش فیلیپین هنگام گذراندن تعطیلات سالانه از سوی گروهی که هویت آن‌ها مشخص نشده است، کشته شد.
 
به گفته شاهدان عینی، خانواده وی به ناچار و به دلیل کمبود قبرستان اسلامی می‌خواستند وی را در قبرستان مسیحیان به خاک بسپارند که تعدادی از شاگردان و همکارانش پس از اطلاع از این موضوع با رایزنی‌های انجام شده، خانواده‌اش را متقاعد کردند که با دادن هزینه مربوط به نقل و انتقادات از راه دریا، پیکر قاری فیلیپینی در قبرستان مسلمانان دفن شود.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند در زمان خاکسپاری با وجود گذشت 11 روز از فوت ابراهیم حسن کو، جسد وی بدون هیچ تغییری و با آرامش کامل در آرامگاه ابدی آرام گرفته است./

قاری مشهور فیلیپینی که صوتی محزون داشت


captcha