مسائل خانواده متولی خاصی ندارد/ بی‌توجهی به نهاد سازنده نیروی کارآمد کشور
کد خبر: 3653738
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
باقری:

مسائل خانواده متولی خاصی ندارد/ بی‌توجهی به نهاد سازنده نیروی کارآمد کشور

گروه جامعه: مدیر کل آموزش و پرورش تهران با انتقاد از اینکه موضوع خانواده در کشور متولی خاصی ندارد، عنوان کرد: یکی از مسائل مهم کشور برای توسعه پایدار تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش است و این مهم از خانواده آغاز و در آموزش و پرورش ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان از صبح امروز ۲۵ مهرماه، با حضور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در تالار فرهنگ آغاز شد.

عباسعلی باقری، مدیر کل آموزش و پرورش تهران با حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تربیت صرفا وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه ما بخشی از این وظیفه بزرگ را بر عهده داریم، به نحوی که می‌توان گفت نهاد ارزشمند خانواده از تاثیر به‌ سزاتری در این زمینه برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت از خانواده آغاز می‌شود، اظهار کرد: به گفته کارشناسان تربیت تا شش سالگی در کودکان شکل می گیرد و محصول آن به دست اولیای پیش دبستانی و دبستان می‌رسد. بنابراین اگر طی شش ساله اول زندگی کودکان فعالیت بهینه‌ای در زمینه تربیت صورت نگیرد نمی‌توان توقع کار موثری از مدرسه داشت.

باقری با اشاره به اینکه در تعالیم دینی امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است، عنوان کرد: تربیت دینی امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها است اما به راستی چه تعداد از افراد به این واجب دینی عمل می‌کنند؟

مدیر کل آموزش و پرورش تهران بر ضرورت همسویی و تعامل مدرسه و خانواده تاکید و تصریح کرد: اگر این دو نهاد با یکدیگر در تعامل سازنده نباشند نمی‌توان شاهد شکل‌گیری یک مسیر واحد تربیتی بود.

باقری با انتقاد از اینکه موضوع خانواده در کشور متولی خاصی ندارد، عنوان کرد: یکی از مسائل مهم کشور برای توسعه پایدار تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش است و این مهم از خانواده آغاز و در آموزش و پرورش ادامه می‌یابد.

وی راه نجات کشور را تربیت صحیح در خانواده دانست و گفت: این در حالی است که نظام دچار مشغولیات فراوان شده و از توجه کافی به مسائل خانواده بازمانده است.
captcha