برگزاری «عصر شعر عاشورایی» با حضور سعید بیابانکی و جواد محقق
کد خبر: 3653742
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

برگزاری «عصر شعر عاشورایی» با حضور سعید بیابانکی و جواد محقق

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری «عصر شعر عاشورایی» در این دانشگاه با حضور شاعران بنام استانی و کشوری خبر داد.

اکبر عروتی موفق، معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، از برگزاری «عصر شعر عاشورایی» با عنوان خون واژه خبر داد و گفت: در این مراسم شاعر کشوری سعید بیابانکی و شاعر استانی جواد محقق حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: این مراسم برای عموم  دانشجویان در سالن شهید چیت‌سازیان واقع در دانشکده ادبیات  دانشگاه بوعلی سینا از ساعت 12 و 50 دقیقه الی 14 برگزار می‌شود.
این مراسم به همت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می شود.

گفتنی است؛ سعید بیابانکی شاعر متولد خمینی شهر اصفهان ، در قالب‌های سنتی و سپید شعرهای زیادی دارد و در قالب غزل و چارپاره آثار قابل توجه تری خلق کرده است.
جواد محقق نیز نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار معاصر در سال ۱۳۳۳ در همدان متولد شد.
از فعالیت‌های فرهنگی این شاعر همدانی، می‌توان به همکاری با بیش از 80 مجله و روزنامه، تأسیس انجمن ادبی میلاد (نخستین انجمن ادبی استانی بعد از انقلاب)، برگزاری ده‌ها شب شعر و کنگره علمی _فرهنگی، داوری جشنواره‌های گوناگون کتاب و مطبوعات، ویراستاری ده‌ها عنوان کتاب و مجله و... اشاره کرد.
در سال 1386 در نخستین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس که در همدان برگزار شد، در مراسمی تحت عنوان نکوداشت جواد محقق، جایگاه وی در شعر دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.
captcha