استفاده از ظرفیت تربیون نمازجمعه برای تحکیم بنیان خانواده‌ها
کد خبر: 3653743
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت تربیون نمازجمعه برای تحکیم بنیان خانواده‌ها

گروه فرهنگی: نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مسائل خانواده و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و این‌که این تاکیدات نشانه جدی بودن تهدید خانواده‌ها است، افزود: تریبون نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی برای تحکیم و استحکام خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز سه‌شنبه، 25 مهرماه در همایش «مبانی تحکیم خانواده اسلامی» که با حضور نمایندگان ولی‎‏فقیه استان‌های غرب کشور به میزبانی استان لرستان در محل سالن همایش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان آغاز به‌کار کرد، با اشاره به پیشتاز بودن علما و روحانیون لرستانی در میدان جهاد و شهادت و تقدیم 60 شهید روحانی توسط این استان، گفت: در 18 شهر استان لرستان نماز جمعه اقامه می‏شود و 13 مدرسه علمیه ویژه آقایان در سطوح یک و دو و درس خارج با هزار و 450 طلبه آقا و 13 مدرسه علمیه ویژه بانوان با هزار و 650 طلبه بانو در لرستان مشغول تعلیم، تربیت، هدایت و ارشاد جامعه هستند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مسائل خانواده و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و این‌که این تاکیدات نشانه جدی بودن تهدید خانواده‌ها است، افزود: تریبون نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی برای تحکیم و استحکام خانواده‌ها است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به محورهای همایش تحکیم بنیان خانواده، ادامه داد: موضوع خانواده از مسائلی است که در اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد به‌طوری‌که توجه به نهاد خانواده آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان در بخشی از سخنانش با اشاره به سیر نزولی ولادت و سیر صعودی طلاق در لرستان، اظهارکرد: استان لرستان در تمام شاخص‌ها از میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد اما آمارها در این دو زمینه هشداردهنده و خطرناک است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که در سال ۹۴ تعداد  سه هزار و 551 نفر و در سال 95 تعداد  تعداد سه هزار و  638 نفر در لرستان  طلاق گرفته‌اند، نداشتن آشنایی کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده، بیکاری و اعتیاد، پایین بودن سطح تحمل، پیشنهاد طلاق از سوی مشاوران ناآگاه خانواده و ... را ازجمله عوامل شکل‌گیری طلاق برشمرد.
ارائه مقاله توسط 15 استاد حوزه در همایش «مبانی تحکیم خانواده»
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در حاشیه این همایش ملی در جمع خبرنگاران از ارائه مطلب ۱۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در همایش «مبانی تحکیم خانواده اسلامی» خبر داد و گفت: این همایش دو روزه در ۲۵ و ۲۶ مهرماه و با حضور نمایندگان ولی فقیه در پنج استان کشور در حال برگزاری است.
وی تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، خانواده، مقابله با جنگ نرم دشمن، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز جمعه در تحکیم خانواده و ... را ازجمله محورهای این همایش برشمرد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که فرزندآوری و فرزندپروری از دیگر مسائل مهمی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این همایش ۱۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و متخصصین امر خانواده سخنرانی می‌کنند و نتایج این همایش جمع‌آوری شده و از طریق شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه به سراسر کشور ارسال می‌شود.
captcha