رشد ۲۶ درصدی همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3653749
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

رشد ۲۶ درصدی همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۲۶ درصدی همسر آزاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 24 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمارهای ۶ ماهه امسال پزشکی قانونی در استان و مقایسه آن با ۶ ماهه سال گذشته، اظهار کرد: در حوزه معاینات بالینی که خود چند دسته است در شش ماهه اول امسال تعداد ۱۲ هزار و ۴۴۵ نفر به ما مراجعه داشته‌اند که نسبت به سال گذشته که این تعداد ۱۳ هزار و ۶۸۲ نفر بوده شاهد کاهش بوده‌ایم.
وی افزود: در معاینات اجساد که ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده تعداد ۲۸۴ جسد مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد در سال قبل ۲۴۴ مورد بوده و با افزایش ۱۶٫۴ درصدی روبرو بوده‌ایم.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد به فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه امسال تعداد ۹۱ مورد داشته‌ایم.
امینی بیان کرد: این تعداد در سال قبل ۹۲ نفر بوده است و همچنین در تصادفات جرحی در سال گذشته وضعیت خوبی در کشور نداشتیم که رتبه چهارم از آن ما بود و در ۶ ماهه امسال این تعداد دو هزار و ۸۰۲ مورد بوده که در سال قبل این تعداد دو هزار و ۳۱۱ مورد بود که افزایش ۲۱٫۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: افرادی که با ادعای نزاع و از طریق مراجع قضایی به ما مراجعه کرده‌اند در شش ماهه اول امسال سه هزار و ۱۵۷ نفر بوده که سال گذشته این تعداد سه هزار و ۱۰۳ نفر بوده و رشد ۱٫۸ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در پرونده همسر آزاری ۳۹۶ پرونده در ۶ ماهه اول امسال داشته‌ایم که سال قبل این تعداد ۳۱۴ پرونده بوده و رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.
امینی در بخش دیگری از آمار ارائه شده، افزود: مصدومین حوادث کار در شش ماهه اول امسال ۲۴۹ پرونده داشته‌ایم که در سال قبل این میزان ۱۹۲ پرونده بوده که ۳۰ درصد افزایش داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: فوتی‌های حوادث کار در شش ماهه اول امسال تعداد ۴ نفر بود که در سال گذشته نیز همین آمار را داشتیم.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد به موارد سقط جنین در استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: طی چندین سال گذشته نسبت به جمعیت در کشور مقام اول را داشتیم که در شش ماهه اول امسال تعداد ۵۰ پرونده داشتیم و پارسال این تعداد ۵۳ پرونده در مدت مشابه بود.
امینی به غرق شدگی‌ هم اشاره کرد و یادآور شد: در این مورد در سال گذشته رتبه ششم کشور را داشتیم که امسال این تعداد تاکنون ۶ نفر بوده و در سال گذشته ۱۱ نفر در مدت مشابه بود که کاهش‌ قابل توجه است.
وی بیان کرد: در بحث قصور پزشکی هم امسال ۲۰ پرونده طی شش ماهه اول داشتیم که ۱۳ پرونده منجر به محکومیت و ۷ پرونده برائت داشتیم و سال گذشته این رابطه معکوس بود که ۲۱ پرونده داشتیم و ۶ پرونده به محکومیت منجر شد و مابقی تبرئه شدند و بیشتر در حوزه زنان و زایمان بود و بعد پزشکان عمومی بودند.
captcha